دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده با اشاره به این که انجام صحیح مناسک و احکام حج، مقدمه مقبولیت این فریضه الهی است، گفت: حج صحیح و درست، انسان‌ساز است و منجر به خودسازی زائر می‌شود.

تولیت مدرسه مروی می‌گوید قوام اسرار حج به این است که ما با دستورات آن یک حاکمیت خاص را دنبال را با محوریت امام دنبال کنیم؛ لذا امام زمان (عج) هنگامه ظهور در خانه خدا تشریف می‌آورند، پشت به خانه خدا کرده و اظهار ظهور می‌کنند.

مسجد قبا قدمگاه پیغمبر گرامی اسلام و اولین مسجدی است که در شهر مدینه در مدت زمان حضور پیامبر اکرم در منطقه قبا بنا شد.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران گفت: تاکنون حدود 450 مته حفاری از جهاددانشگاهی دریافت کردیم و ضروری است تا در این زمینه تسریع صورت گیرد.

مزار مادر امام رضا (ع) که در قبرستان مشربه ام ابراهیم واقع شده است مانند برخی اماکن مقدس دیگر، مورد بی‌مهری قرار گرفته و تخریب شده است.

یکی از اقدامات صورت گرفته در بعثه مقام معظم رهبری، تشکیل شورای افتای اهل‌سنت است تا احکام و پرسش‌های اهل‌سنت براساس مذاهب خودشان بررسی شود.

وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد: نخلستان‌ها و چاه‌های تاریخی مدینه را با هدف جذب گردشگر احیا می‌کند.

هیئت نظارت بر مطبوعات، در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، دستورالعملی را مصوب و به مدیران و فعالان رسانه‌ای ابلاغ کرد.

هر ساله شماری از زائران خانه خدا در شهرهای مدینه یا مکه مکرمه مسیر هتل های خود را گم می کنند و برای یافتن محل کاروان های خویش، سرگردان می شوند. چه کنیم چنین اتفاقی نیفتد؟!

ورود پیامبر (ص) به مدینه و سکونت ایشان در خانه یک پیرزن، ماجرایی دارد که حجت‌الاسلام طباطبایی آن را بیان کرده است.

کارشناس مسائل حج به مسائلی در خصوص حساسیت سعودی‌ها در موضوع زیارت و حضور در اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: زائران در ایام حج باید نسبت به این مسائل آگاه باشند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اعلام تشکیل کمیته تخصصی جذب گردشگران خارجی با تمرکز بر کشورهای همسایه، از افزایش 55 درصدی ورود گردشگران خارجی از مرز نوردوز به منطقه آزاد ارس خبر داد.

به دنبال قتل مدیرعامل یک شرکت خصوصی ساختمانی با کلت‌کمری در خیابان سهروردی، تحقیقات جنایی برای دستگیری قاتل آغاز شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از خدمات‌رسانی ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D.» نیمه‌متمرکز سال 1403 خبر داد.