سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دانشمندان ایرانی با ساخت پره‌های موتور جت هواپیمایMD بیش از 28 فروند از این نوع هواپیماها را که به دلیل تحریم زمین‌گیر شده بودند، احیا کردند! پیش از این، 40 فروند MD در کشور فعال بود اما فقط 12 فروند از آنها به دلیل اعمال اصلاحیه مجاز به پرواز بودند

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حل اساسی چالش‌های شهر تهران صرفاً با همکاری سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و اصلاح قوانین اداره شهر که در اختیار مجلس است، امکانپذیر خواهد بود، به بررسی چالش‌های اجرای قرارداد حمل‌و‌نقل شهرداری تهران با چین پرداخت.

اخیراً مقاله‌ای کوتاه در مورد موضوع خودکشی دستیاران تخصصی پزشکی (رزیدنت‌ها) در ایران در مجله لنست منتشر شده که در آن با اشاره به شیوع 34 درصدی افکار خودکشی در رزیدنت‌ها، به برخی راهکارهای خروج از بحران دوره رزیدنتی اشاره شده است.

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 14 خردادماه تعطیل است.

مسابقه بین‌المللی برنامه‌سازی دانشجویی منطقه‌ای غرب آسیا روز‌های 10 و 11 خرداد ماه 1403 به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال و بخش خصوصی در حال برگزاری است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بومی‌سازی سامانه دوربین‌های چرخشی تصویرسنجی یا فتوگرامتری، گامی مهم در جهت استقلال کشور در زمینه تهیه نقشه‌های هوایی برداشت.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌های جداگانه به رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر نوشت: در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه سکوت نکنید و طرف درست تاریخ بایستید.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو با استفاده از یک تراشه مغزی دوزبانه که با هوش مصنوعی کار می‌کند، توانایی صحبت به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی را به بیمار 40 ساله‌ای که در اثر سکته مغزی قدرت تکلم خود را از دست داده بود، بازگرداندند.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با هشدار به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی، از برخورد با مدیران عامل بانک‌های متخلف در صورت تخطی از بخش‌نامه‌های بانک مرکزی پیرامون سود سپرده بانکی خبر داد.

نخستین کنگره طب ایرانی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور گسترده متخصصان و پزشکان فعال در این حوزه، از 9 تا 11 خردادماه جاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه دارد.

سازمان ملی تعلیم و تربیت؛ نسبت به انتقادی که از این سازمان در رابطه با سختگیری در اعطای مجوز مهدکودک به سازمان‌های دولتی شد، واکنش نشان داد.

رئیس مرکز وکلا به عنوان سفیر صلح سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی انتخاب شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: ویدئو شهروند سالخورده ارتباطی با عفاف و حجاب ندارد

کارشناس هوش مصنوعی به موانع متعددی که بر سر راه توسعه هوش مصنوعی در ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به داده از توسعه هوش مصنوعی جلوگیری کرده است و مورد بعدی زیرساخت است.

این روزها تبلیغاتی مبنی بر عدم داشتن پلاک و گواهینامه برای استفاده از "موتورسیکلت‌های پاکشتی" در فضای مجازی مطرح می‌شود؛ اما آیا این تبلیغات واقعی هستند یا فریبی برای فروش بیشتر محصولات قاچاق‌اند؟

در دیدار وزرای بهداشت ایران و کوبا در حاشیه برگزاری هفتاد و هفتمین مجمع جهانی سلامت در ژنو، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه سلامت تاکید شد.