دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس اسکودا از موافقت قوه قضاییه با اصلاح ماده 54 آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری خبر داد. به این ترتیب آزمون مرحله اول کارآموزی وکالت حذف شد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تمام الکل‌های مصرفی در صنایع فرآورده‌های سلامت قبل از استفاده در محصولات، با نظارت مستقیم کارشناسان تقلیب و غیرقابل شرب می‌شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک و شماره ملی انجام می‌شود و نیازی به ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه مزیت‌های مختلفی دارد از جمله استخدام رسمی در آموزش و پرورش، دریافت حقوق و بیمه خدمات درمانی از دوران دانشجویی و معافیت از سربازی.

تلسکوپ فضایی اقلیدس، که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) ساخته شده و با موفقیت به فضا پرتاب شده مأموریتی 6 ساله را برای رصد بیش از یک میلیارد کهکشان و نقشه‌برداری از جهان در مقیاسی بی‌سابقه آغاز کرده است.

در روزهای گذشته وزارت بهداشت از شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دنگی در برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ابراز نگرانی کرده و از هموطنان خواسته در صورت داشتن برخی علائم، به پزشک مراجعه کنند.

همزمان با سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) پویش فرهنگی «هستیم بر آن عهد که بستیم هنوز» و «امام وعده‌های صادق» در پایتخت اجرا شد.

شهردار منطقه 19 گفت: با همکاری سازمان بهزیستی در نخستین مرحله از ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر منتهی به بهشت زهرا (س) 83 نفر و در مرحله دوم 20 نفر از کودکان گل‌فروش که توسط برخی از افراد سودجو به کار گرفته شده‌اند ساماندهی شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه 36 درصد مدارس تهران تخریبی یا فرسوده است، گفت: کمبود مدرسه در 4 منطقه تهران وضعیت حادتری دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اقدامات لازم برای ساماندهی ترافیکی، نظم‌بخشی به عبور و مرور و محل توقف خودرو زائران در محوطه حرم مطهر امام خمینی (ره) در آستانه برگزاری سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

شهردار منطقه 19 از احداث جاده روستای دانگه و امامزاده 3 برادران، جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان‌های پوریای ولی و سهیل مرکزی، مسقف‌سازی پایانه بهشت و بازگشایی و اتصال خیابان خلازیر جنوبی به کندرو بزرگراه آزادگان و احداث میدان در این منطقه خبر داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات پلیس راهور برای آخرین بازی لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی را تشریح کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به این که 4.5 درصد ایرانی‌ها قلیان مصرف می‌کنند، گفت: مهم‌ترین علت افزایش مصرف قلیان در کشور، افزودن عطر و طعم به تنباکو است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیر خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و ترددی برای برگزاری بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی را بیان کرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تحلیل نتایج آزمون خودروهای سنگین مراجعه‌کننده به مراکز شهر تهران نشان می‌دهد 47 درصد از خودروهای سنگین دارای نقص فنی و ایمنی بوده و در بار نخست موفق به دریافت معاینه فنی نمی‌شوند.