سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حج و زیارت، خدمات رسانی به زائران ایرانی در حج تمتع را مطلوب و ارزشمند دانست و گفت: تمام توان این مجموعه ارائه خدمات با کیفیت و شایسته به زائران است.

کاروان جانبازان سرفراز میهن اسلامی با استقبال معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به نمایندگی از سرپرست حجاج ایرانی وارد فرودگاه مدینه منوره شد و به جمع زائران خانه خدا پیوست.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 1403) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا می‌شود.

ایلان ماسک، با جاه‌طلبی همیشگی خود، در حال سرمایه‌گذاری در پروژه جدیدی است که به دنبال دگرگونی چشم‌انداز هوش مصنوعی با ساخت یکی از قدرتمندترین ابررایانه‌های جهان است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از نجات جان زن جوانی که در یک قدمی مرگ قرار گرفته بود، خبر داد.

براساس اعلام سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، زمان فعالیت مراکز معاینه فنی تغییر پیدا کرد.

هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی با اکثریت آرا، صادق زیباکلام و محمدرضا سعدی (مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت) را مجرم شناخته و مستحق تخفیف ندانستند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند را تشریح کرد.

محل اسکان زائران حج تمتع در صحرای عرفات با راه‌اندازی چادرهای موقت در حال آماده‌سازی برای حضور حجاج است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به سبوس‌گیری 18 تا 22 درصدی از آردهای تولیدی در کشور گفت: این میزان سبوس‌گیری در حالیست که میزان استاندارد سبوس‌گیری از نان، 2 تا 6 درصد است!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تدوین طرح "شهر حامی خانواده" خبر داد و گفت: این طرح بعد از انجام مطالعات و کارشناسی‌های لازم، در صحن شورا مطرح و تصویب خواهد شد.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از پر مرغ موفق به تولید اسفنج کراتینی شدند که به عنوان بندآورنده خون در حوزه پزشکی کاربرد دارد.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از نامگذاری معبری به نام شهید رئیسی در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران در روز سه‌شنبه خبر داد.

معاون علمی رییس جمهورگفت: نگاه راهبردی شهید رئیسی به نخبگان منجر به نتایج درخشانی از جمله رشد 3 برابری همکاری با نخبگان ایرانی خارج از کشور و رشد 1.8 برابری بازگشت نخبگان از 200 دانشگاه برتر دنیا شد.

در جریان بازدید روز گذشته 245 نفر از قضات و مسئولان قضایی از زندان‌های استان تهران، زمینه آزادی 315 نفر از زندانیان و اعطا مرخصی به 5 هزار زندانی فراهم شد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل پرونده قضایی برای بیمارستان فیاض‌بخش و شهدای یافت‌آباد خبر داد.