سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به مصدوم شدن 1595 نفر در حوادث جوی امسال، گفت: 13 نفر از هموطنان بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان این که اعزام بیمار به بیرون بیمارستان جهت تهیه تجهیزات پزشکی ممنوع است، گفت: یکی از پیشنهادات ما استقرار مراکز عرضه تجهیزات تک‌نسخه‌ای در برخی مراکز درمانی برای عرضه محصول به بیمار است.

سخنگوی شورای شهر تهران از مشخص شدن نامگذاری معبری به نام شهید آیت‌الله رئیسی در جلسه عصر امروز کمیسیون نامگذاری شورای شهر خبر داد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ضمن تشریح جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان گفت: در صورت صلاحدید شورای نگهبان و وزارت کشور، آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ریاست جمهوری در پایتخت هستیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دانش‌آموزانی که مجدد برای امتحانات نهایی فراخوان می‌شوند، درباره تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی با خطای کمتر توضیحاتی داد.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با بیان این که روزانه 750 تماس مزاحم برای سازمان اورژانس استان تهران ثبت می‌شود، گفت: برخی از تماس‌گیرندگانی که مزاحم می‌شوند کودکان هستند و برخی با آدرس غلط و ناسزا و... خط را اشغال می‌کنند.

رئیس نخستین کنگره علمی طب ایرانی با بیان این که افراط و تفریطی که در کشور داریم یعنی تأیید مطلق طب سنتی یا رد کردن مطلق آن باعث شده بزرگترین ضربه به این طب زده شود، گفت: عطاری‌ها به صورت بالقوه باعث حفظ میراث طب سنتی شده‌اند اما باید ساماندهی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد، گفت: امسال میزان بارندگی 175 میلی لیتر بوده و نسبت به میانگین بلندمدت 33 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس بین‌الملل از استرداد متهم تبعه خارجی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 700 هزار دلار به کشور صادرکننده اعلان قرمز خبر داد.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنان از معرفی برخی از پذیرفته شدگان رشته پزشکی که از دیوان عدالت اداری رأی برائت از تقلب در کنکور گرفته‌اند به مراجع دانشگاهی خودداری می‌کند!

بیش از 70 سال است که حفاران غیرمجاز در غار هستیجان دلیجان حفاری می‌کنند و اشیاء این غار را غارت می‌کنند و به خارج از کشور انتقال می‌دهند و ما تازه متوجه شدیم این غار یکی از ثروت‌های عظیم باستان‌شناسی استان مرکزی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: به سرانجام رسیدن پروژه محلات الگو با ساخت همه خدمات درمانی، ورزشی، فرهنگی مورد نیاز حدود 3 سال به طول بینجامد البته اگر تکنولوژی چین وارد کشور شود، می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم و زمان ساخت را به حداقل برسانیم.

"بهبود انجماد تخمک با استفاده از میدان و نانوذرات" عنوان طرحی است که یک دانشمند ایرانی با کمک بنیاد علم ایران مطرح کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور بر اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش پرونده‌های خانواده و جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور تأکید کرد.

دبیر علمی نخستین کنگره علمی طب ایرانی با بیان اینکه تاکنون 2500 داروی گیاهی و فرآورده طب سنتی از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده‌اند، نسبت به مصرف خودسرانه داروهای گیاهی هشدار داد.

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی گفت: فرایند صدور مجوز برای محصولات دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، نه تنها برای این شرکت بلکه برای تمامی تولیدکنندگان ایرانی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.