سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه، خواستار تسریع بازگرداندن و واگذاری کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم به خانواده‌اش از دانمارک به ایران شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه در قرارداد چین احساس می‌کنم بخشی از مخالفت‌ها و برخی از حساسیت‌ها از جنس جریان سیاسی است؛ اگر رفتار این دسته از مخالفان عمدی نباشد، سادگی محض است چراکه نتیجه منفی آن را مردمی متحمل می‌شوند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به معضل مهاجرت نخبگان از کشور گفت: نگهداشت نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات به یک بحران تبدیل شده است.

در حالی که دیوان عدالت اداری، شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرده بود، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنان شرط سن برای ورود به شغل معلمی پابرجاست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فروکش کردن کف یک خانه در خیابان قزوین خبر داد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله اجاره‌نشینی در پایتخت، ساخت‌وساز در زیر پل صدر توسط شهرداری منطقه یک، فعالیت مدیران محلات و نامساعد بودن وضعیت درختان چیتگر پرداختند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مشکلات و کش و قوس‌های اداری و دولتی در مسیر ورود اتوبوس‌های خارجی به پایتخت برقرار است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات فاتب گفت: کافه سگ‌ها در یک مکان تجاری - تفریحی در منطقه اندرزگو تهران پلمب شد.

اعضای شورای شهر تهران دو معبر در پایتخت را به نام شهید آیت‌الله رئیسی و یک معبر را به نام شهید امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه نامگذاری کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مرحله ارتقای رتبه‌بندی معلمان امسال آغاز می‌شود، گفت: با حمایت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امسال 105 هزار مجوز استخدام گرفته شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروز شرکت‌ها 10 هزارتایی شدند و فروش آنها به هزار همت نزدیک شده است و یک اشتغال مستقیم 370 هزار نفری نیز ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهرا، ن کارت بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران در سال جاری بدون محدودیت خواهد بود.

جمعی از نمایندگان آیات عظام و مراجع تقلید غروب امروز وارد فرودگاه مدینه شدند و از مسئولان بعثه و ستاد مدینه مورد استقبال قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از ریزش کف حمام و سقوط یک فرد به داخل چاه خبر داد.

مبلغ "کفن" را که از متصدی غرفه فروش بهشت زهرا پرسیدم؛ پاسخ، شوکه‌کننده بود: 2 میلیون و 400 هزار تومان! فروشنده به نوشته‌ای روی دیوار هم اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده: "لطفاً هزینه‌های بالای 500 هزار تومان را کارت به کارت کنید!"

در سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین اعلام شد: صدور اوراق شناسایی برای متهمان پرونده سرکردگان منافقین خلاف قوانین پلیس بین‌الملل است.