سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اگر با فارغ‌التحصیلان مدارس گفت‌وگو کنیم اغلب آنها از فراموش کردن محتوای ارائه شده در مدارس و غیرکابردی آن در زندگی واقعی سخن می‌گویند، حتی برخی آنقدر نسبت به این موضوع معترضند که از تعبیر «هدر رفتن وقت و عمر در پشت نیمکت‌های مدارس» سخن می‌گویند!

معلمان علوم پایه نهم از دشواری و غیراستاندارد بودن سؤالات طراحی شده در امتحانات هماهنگ کشوری و غافلگیری معلمان و دانش‌آموزان سخن می‌گویند و ادامه این روند را تهدیدی جدی برای سلامت روان دانش‌آموزان کشور می‌دانند.

به رغم ادعا و پافشاری وزارت بهداشت بر بی‌خطر بودن "قلیان اکسیژن" رئیس انجمن ریه ایران می‌گوید از وجود چنین طرح مطالعاتی بی‌اطلاع بوده‌اند همچنین گاز به کار رفته در این قلیان عوارض بسیار خطرناکی برای سلامتی در بر دارد.

نوعی ویروس گیاهی که باعث آلودگی لوبیا چشم بلبلی می‌شود، برای مقابله با سرطان در موش‌ها مؤثر بوده است. نانوذراتی روی سطح این ویروس موجب تحریک سیستم ایمنی شده که پاسخ آن برای از بین بردن تومور تاثیرگذار بوده است.

سازمان تاکسیرانی شهر تهران با امضای توافق‌نامه‌ای با سازمان ورزش شهرداری تهران، زمینه اعطای خدمات ورزشی به تاکسیرانان شهر تهران و خانواده‌هایشان با تخفیف 50 درصدی را فراهم کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی پول و اعتبار و بانک مرکزی پیشنهاد کرده است وام مسکن به جای 23 درصد با سود 15 درصدی به نخبگان تعلق بگیرد که البته این مهم تاکنون میسر نشده است.

ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از درگیری تعدادی افراد مسلح به سلاح سرد در بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان را نشان می‌دهد که با چاقو با هم درگیر شده‌اند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سالانه 50 هزار نفر به صورت مستقیم بر اثر مصرف دخانیات در کشورمان جان خود را از دست می‌دهند.

وزیر بهداشت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت سازمان بهداشت جهانی با حضور 192 وزیر بهداشت از کشورهای عضو در ژنو برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

اداره داوری مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس بند 27 قرارداد وکالت الکترونیک و به دستور رئیس مرکز در 31 استان کشور تأسیس شد.

مردمی که در حوالی دریاچه السینور زندگی می‌کردند به دلیل شرایط بغرنج دریاچه از نزدیک شدن به آن منع شده بودند تا اینکه یک راهکار فناورانه نانویی به کمک آنها آمد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، تعداد 636 بسته سرمایه‌گذاری کشور به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری تدوین شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه حمید نوری به صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است، گفت: تلاش ما پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان در هرکجای دنیا است.

وضعیت ایمنی بازار گل و گیاه شهید محلاتی در فصل ابتدایی سال و با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی تهران، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 14 تهران و عضو شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

4 مرد جوان که با همدستی یکدیگر در اقدامی هولناک مرد گمشده را به قتل رسانده بودند، با تلاش‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار گرفت.