سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

درباره سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و همراهان برخی کارشناسان می‌گویند که احتمال تاثیر موج کوهستان در این واقعه وجود دارد. اما موج کوهستان چیست؟

نحوه طرح پوشش‌های بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی اعلام شد.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی انتقال دانش فنی ترک اعتیاد، درمان آلزایمر و کمک به درمان آن، داروی درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی سوز این پژوهشکده به بخش خصوصی را در راستای تحقق شعار سال خواند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که سیگار الکترونیک مجوز تولید و واردات ندارد، گفت: وزارت بهداشت کار تحقیقاتی مرکز تحقیقات را برای قلیان اکسیژن تأیید کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران از بازبینی شبکه حمل و نقل همگانی شهر تهران براساس توسعه خطوط مترو خبر داد.

رئیس قوه قضاییه به پژوهشگاه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها دستور داد سازوکار و بسته مطالعاتی - پژوهشی جامعی را در باب علل و عوامل زندان رفتن افراد و راهکار‌های بازاجتماعی شدن و اصلاح زندانیان تدوین کنند.

با حمایت‌های معاونت علمی، شرکت پارس ایزوتوپ و انرژی اتمی، طرح تولید رادیوایزوتوپ مولیبدن - 99 از شکافت اورانیوم - 235 در مقیاس صنعتی با اعتباری به میزان 1200 میلیارد ریال و 6 میلیون یورو آغاز شده است.

معاون مستعدان بنیاد ملی نخبگان گفت: بسیاری از برنامه‌های تحولی بنیاد نخبگان مانند جذب نخبگان در دستگاه‌ها، ایجاد و ساماندهی کانون‌های مردمی نخبه‌پرور و همچنین شناسایی فعال و توسعه دایره نخبگانی، حاصل نگاه شهید آیت‌الله رئیسی به موضوع نخبگان بود.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 12400 مورد خدمات پزشکی و درمانی به زائران سرزمین وحی تا شب گذشته خبر داد.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به برقراری 67 هزار و 392 تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران گفت: متأسفانه 4248 مورد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی برای این مرکز بوده است که معادل حدود 6 درصد تماس‌ها می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه تجهیزات پزشکی هیچ افزایش پرداختی از جیب مردم وجود نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری در خیابان سمیه خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی گفت: مهم‌ترین خدمت شهید رئیسی در طول دوران مسئولیتش تمسک به گوهر انقلاب است، لذا در ابعاد مختلف شاهد تغییر سیاست‌ها در دولت ایشان بودیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب درسی طراحی می‌شود و دانش‌آموزان باید مطالعه دقیق داشته باشند و یادگیری محقق شود.

ثبت‌نام فرهنگیان برای نقل و انتقالات از امروز شنبه 5 خرداد 1403 آغاز می‌شود.

متن سند معاهده مربوط به منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط در ژنو بعد از 24 سال با حضور هیئت اعزامی ایران به ریاست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نهایی شد و امروز متن نهایی این معاهده به امضا خواهد رسید.