سه‌شنبه 17 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم از امروز شروع شد و دانش‌آموزان پایه دوازدهم از فردا یکشنبه 6 خرداد 1403 امتحانات نهایی را آغاز می‌کنند.

نظام آموزش و پرورشی که صرفاً یک جور دستگاه تربیت متخصص به حساب آید، درست مثل یک بنگاه اقتصادی عمل کند! در این بنگاه اقتصادی، دانش تخصصی و اطلاعات توسط گروه‌هایی متخصص به عنوان نوعی از کالا ارائه می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی ویژه غرب تهران در پی انتشار ویدیویِ انتقالِ فردی بیهوش به خودرو از دستگیری راننده ضارب در شهریار خبر داد.

یک استارتاپ با رونمایی از "باتری الماسی" انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است؛ این استارتاپ ادعا می‌کند که باتری الماسی می‌تواند تا 90 سال در یک خودروی برقی کار کند و به‌طور مداوم انرژی تولید کند!

تصاویر خیره‌کننده تلسکوپ فضایی اقلیدس که توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) اداره می‌شود، دریچه‌ای نو به سوی جهان اولیه گشوده است! این تصاویر خوشه‌ای عظیم از بیش از 1500 میلیارد ستاره تنها را در فاصله 240 میلیون سال نوری نشان می‌دهد.

مدار زمین مملو از 160 میلیون قطعه زباله فضایی است که خطری برای ماهواره‌ها و فضانوردان محسوب می‌شود! ناسا راهکارهایی برای معضل ارائه داده است.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: انجام دو تخلف رانندگی حادثه ساز به صورت همزمان، موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود.

دانشمندان سیاره جدیدی به نام Gliese 12 b را کشف کرده‌اند که از نظر اندازه مابین زمین و زهره است؛ این سیاره در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد؛ این سیاره ممکن است همچنان قابل سکونت باشد!

وزیر بهداشت گفت: راه و مکتب شهید آیت الله رئیسی در نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام تداوم خواهد یافت.

ماهواره پکن -3C چین نخستین تصویر خود را با موفقیت از زمین ثبت کرد؛ کیفیت تصویر به طور قابل توجهی بالا و با وضوح فضایی 0.5 متر است که این امر به لطف سنسورهای پیشرفته ماهواره حاصل شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه نوزدهمین نشست رؤسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، با رؤسای دیوان‌عالی روسیه، چین، هند، پاکستان و تاجیکستان به‌طور جداگانه دیدار و رایزنی کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توضیحی درباره انتشار فیلم خودسوزی در میدان انقلاب داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت امروز در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

سخنگوی فراجا از برقراری امنیت کامل مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهان شهید خبر داد و گفت: پلیس همه تمهیدات لازم را برای تامین امنیت مراسم در چهار جغرافیای ملی کشور شامل تبریز، قم، تهران و مشهد تدارک دید.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با تذکر این نکته که کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه است، گفت: علیرغم آبگیری مناسب دریاچه ارومیه، شرایط این دریاچه همچنان شکننده و ناپایدار است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین ی که بزرگترین قرارداد تاریخ کشورمان در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود، گفت: همانطور که دولت تاکنون برای تحقق این اقدام همراهی کرده، در ادامه این مسیر نیز باید به حمایت خود ادامه دهد.