پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی و تداوم آن تا 25 فروردین ماه گفت: در طرح سلامت نوروزی، 3 هزار و 345 پایگاه اورژانس و 4 پایگاه ویژه سلامت نوروزی در کلانشهرها و 2 پایگاه ویژه در شهرهای کوچک فعال خواهند بود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از پیدا کردن دختر 11 ساله، دقایقی پس از آدم‌ربایی در شرق تهران خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران، خبر داد.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که برای درمان رایگان کودکان زیر 7 سال جای نگرانی نیست، گفت: در جهت رفع مشکل تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و پرداخت مطالبات آن‌ها، 168 میلیارد تومان به بیمارستان‌های اطفال پرداخت شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نسبت‌های پشتیبانی در صندوق های بازنشستگی زیر یک رسیده گفت: در تامین اجتماعی هم این نسبت در حال حاضر تقریبا 3.5 است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران حرکت به سمت برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی را آغاز کرده و با این اقدام و حرکت خود به نوعی زمینه‌ساز برقی‌سازی خودروهای شخصی و خصوص نیز شده است.

سامانه ISRC-PSAR نخستین سامانه تصویربرداری راداری پلاریمتری کشور است که متخصصین پژوهشگاه فضایی ایران موفق به دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت و تست عملیاتی آن شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل شهردار تهران گفت: قرار است 6 هزار دستگاه تاکسی توسط ایران‌خودرو از طریق واردات به شهرداری تهران تحویل داده شود که در مرحله نخست، سفارش برای 1000 دستگاه لونا، 800 دستگاه بستیون و 1000 دستگاه دانگ‌فنگ ای70 ثبت و انجام شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه میانگین تجویز دارو در هر نسخه دو برابر نرم جهانی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده 155 هزار میلیارد تومان بابت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داشته باشیم.

دانشمندان موفق به شناسایی 4200 ماده شیمیایی مضر برای سلامتی انسان در پلاستیک‌ها شده‌اند.

پس از گذشت حدود 17 روز از قرارگیری ماهواه پارس1 در مدار و انجام تست‌های مداری متعدد، عملکرد صحیح اغلب زیرسیستم‌های اصلی و حیاتی ماهواره صحه‌گذاری شد.

سخنگوی شهرداری تهران از انتصابات جدید در شرکت بهره‌برداری مترو و هلدینگ مترو با حکم زاکانی شهردار تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به تسنیم از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی معاملات غیرمنقول خبر داد.

رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا گفت: ما ادعای کاهش 95 درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چرا که آثار آن مشهود نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری 3 برابری برای مددجویان آسیب‌دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران گفت: در فرایند احداث مسجد در بخشی از پارک قیطریه، هیچگونه درختی قطع و یا جابجا نخواهد شد.