پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تشریح جزئیات اجرای طرح سلامت نوروزی و بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی گفت: موادغذایی ناایمن حاوی باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها یا مواد شیمیایی مضر عامل ایجاد بیش از 200 بیماری است.

اعضای شورای شهر تهران با طرح دو فوریتی کمک 50 میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان موافقت کردند.

یک کارشناس محیط زیست گفت: متاسفانه دولت در کاهش مصرف آب کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه هنوز نتوانسته کار خاصی انجام بدهد و در همین ماه‌های اخیر شاهد افزایش احداث باغات در زمین‌های شیبدار حوزه دریاچه ارومیه بوده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 44 دستگاه لیزر و زیبایی غیرقانونی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 8 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در ابتدای مدیریت شهری، شهرداری تهران، قرارگاه آسیب‌های اجتماعی را برای ساماندهی معتادان متجاهر در سطح پایتخت راه‌اندازی کرد، گفت: هم‌اکنون این مسئله از اولویت شهرداری خارج شده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهردار تهران خواست که هر چه سریع‌تر مدیریت جدید شرکت بهره برداری مترو تهران را تعیین تا این مجموعه در سال جدید با انرژی مضاعف کار کند.

رئیس شورای شهر تهران درباره احتمال تغییر طرح ترافیک در سال آینده گفت: تا این لحظه طرح جدیدی به شورا ارسال نشده و هنوز مشخص نیست.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

با ابلاغ رئیس قوه قضاییه نرخ دیه سال 1403 اعلام شد.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 برگزار خواهد شد، گفت: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 از هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران گفت: شهروندان می توانند با شماره گیری سامانه 137 اطلاعات و مشاوره لازم را برای گردش در تهران دریافت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه به‌زودی فرحزاد تبدیل به یک اکوپارک خواهد شد، گفت: ان‌شاءالله در اردیبهشت‌ماه نخستین اکوپارک شهر تهران را در این محدوده شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به برپایی دهکده ایرانی در برج میلاد گفت: دهکده ایرانی شامل آداب و رسوم اقوام، گروه‌های همخوانی و... از ویژه برنامه‌هایی است که در قالب دهکده ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برگزار می‌شود.

به دنبال کشف جسد یک مرد کارتن خواب در شرق تهران، تحقیقات جنایی آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به دنبال انتشار یک فیلم در فضای‌مجازی مبنی بر گمشدن پسر نوجوان در پایتخت، تحقیقات آغاز و مشخص شد که این موضوع صحت ندارد.

عضو هیئت مدیره انجمن جمعیت شناسی ایران با بیان اینکه در ایران شاهد پدیده مهاجرت هستیم، گفت: تعداد مهاجران افغانستانی وارد شده گاهی از تعداد افرادی که از ایران خارج می‌شوند بیشتر است که این می‌تواند بر جمعیت کشور تأثیر بگذارد.