دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

دولت برزیل می‌گوید که جنگل‌زدایی از جنگل‌های استوایی آمازون در شش ماه اول ریاست جمهوری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حاکی از کاهش 33.6 درصدی بوده است.

اولین و پیشرفته‌ترین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران با قابلیت تعمیر و نگهداری بالگرد راه‌اندازی شد.

وزیر بهداشت گفت: برای کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران، باید تعداد موتورلانس‌های اورژانس افزایش یابد.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کمبود 15 هزار نیروی اورژانس در کشور خبر داد و گفت: برای نوسازی ناوگان اورژانس تهران نیاز به 35 میلیون دلار ارز وجود دارد.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل‌قبول" قرار دارد.

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خانه‌های محیط زیست می‌تواند زمینه تغییر رویکرد اقدامات از فعل "برای مردم" به "از مردم" را ایجاد کند، در نتیجه سرمایه اجتماعی در حوزه محیط زیست افزایش پیدا خواهد کرد.

قولنامه‌ها علاوه بر داشتن اعتبار در اثبات مالکیت و سندیت در محاکم به علت آنکه در مرجع رسمی ثبت نمی‌شوند، بهترین طریق برای انتقال املاک در رشوه‌خواری است که با اعتبار زدایی از اسناد عادی، این زخم کهنه، درمان می‌شود.

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کلان بیمارستان غدیر تهران به عنوان دومین کلان بیمارستان تهران با ظرفیت 821 تخت جدید، با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید تبلتی ویژه نابینایان خبر داد که در دنیا فقط آمریکا، کانادا، آلمان و کره جنوبی تولیدکننده آن هستند؛ از مزایای عمده این تبلت نسبت به نمونه‌های خارجی می‌توان به پشتیبانی کامل از زبان فارسی و قیمت ارزان‌تر اشاره کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: گزارش هیئت به‌اصلاح حقیقت‌یاب، یک اقدام شتاب‌زده و سیاسی است و براساس منابع ضدایرانی و غیرمعتبر جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: حفاظت از درختان و توسعه فضای سبز رویکرد شورای شهر است؛ در ابتدای دهه 60 سرانه فضای سبز یک متر مربع بود ولی امروز 16.5 متر مربع برای هر نفر است.

در دیدار مسئولان بعثه های حج ایران و عراق دو طرف از ارتقاء سطح همکاری‌ها و امضای یادداشت تفاهم همکاری استقبال کردند.

یک مرد سالخورده بخاطر نوشیدن مایع جرم‌گیر در خانه‌اش به کام مرگ فرو رفت.

سرپرست حجاج ایران گفت: آمدن به مکه و زیارت خانه خدا موجب افتخار است اما موجب تضمین نیست! انسان باید بداند گوهری که خداوند به او داده، شیطان می خواهد تصاحب کند لذا مرتب خود را پایش و تلاش کنید از عهد و پیمانی که با خدا بسته اید فاصله نگیرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای مهمانی 10 کیلومتری عید غدیر گفت: مناطق معین یا فرعی حدود هزار و 100 نیرو در اختیار مناطق اصلی قرار می‌دهند و 360 نیروی بازیافت و 800 نیروی فضای سبز رفت و روب را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری جوانی که به ماشین پلیس حمله کرده بود، خبر داد.