چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که گرمای هوا منجر به کاهش بینایی در سالمندان می‌شود!

فنس‌کشی در دراز مدت به معنای انقراض یوز ایرانی است و با روند فعلی شاید هیچگاه عمر یوزپلنگ ایرانی به درازمدتی که مدنظر مسئولان است، نرسد! اما آمار تلفات یوزپلنگ ایرانی در جاده موسوم به جاده انقراض به 13 فرد رسیده است!

فرمانده کل انتظامی توضیحاتی درباره اینکه چرا در درگیری‌های مرزی سربازان شهید می‌شوند، بیان کرد و به این سوال پاسخ داد که آیا در درگیری‌های مرزی "سربازها" بیشتر از نیروهای کادر رسمی شهید می‌شوند؟!

دستگاه قضایی در راستای اجرای قانون تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌وکار و اجرای سند تحول قضایی، حذف انحصار از سه کسب وکار مهمِ وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را کلید زده است.

آموزش و پرورش با ایده ایجاد «تنوع مدارس»، به نوعی سیاست نابرابرسازی را در میدان نئولیبرالیسم پیش برده است همچنین ایران در میان کشورهایی قرار گرفته است که در آنها میزان هزینه‌های تحصیلی پرداخت شده از جیب خانوارها زیاد است.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

در حالی شورا و شهرداری تهران در این دوره تلاش خود را مضاعف کرده است تا کاستی‌های دوره قبل مدیریت شهری را در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل برطرف کنند برخی بنا دارند با دروغ پراکنی مسیر خدمت‌رسانی مدیریت شهری را به حاشیه ببرند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری از اصلاح فرآیندهای تخصیص تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال 70 هزار رأس دام در پویش ملی نذر قربانی ذبح و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی با رئیس سازمان حج و زیارت پیگیر آخرین وضعیت حجاج ایرانی و اقدامات سازمان حج و زیارت در سرزمین وحی شد.

ثبت تملک بر یک میلیون و 457 هزار مترمربع از اراضی شهرداری تهران در "شهر آفتاب" و صدور سند مالکیت تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از آن پس از 14 سال، نتیجه حائز اهمیت و بی‌سابقه برای این پهنه عظیم در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت محسوب می‌شود.

عامل اصلی قتل کارگر بی‌گناه در درگیری مسلحانه جنوب تهران، دستگیر شد.

بنابر اطلاعیه شماره 3 جشنواره ملی رسانه‌های ایران به دلیل استقبال اهالی مطبوعات و خبرنگاران عزیز از این جشنواره مهلت ارسال آثار تا پایان روز دهم تیرماه تمدید می‌شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: سال گذشته در عید سعید قربان 850 رأس گوسفند به آسایشگاه کهریزک اهدا شد و پیش‌بینی می‌شود امروز یک هزار رأس گوسفند به آسایشگاه اهدا شود.

در پی انتشار مطالبی در مورد وضعیت مبهم آزادی برخی از محکومان و برداشت‌های غیرصحیح و غیردقیق از سخنان رئیس سازمان زندان‌ها در این زمینه، مرکز رسانه قوه قضاییه توضیحاتی منتشر کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه آتش‌سوزی مرگبار در یک کارگاه مبل‌سازی در محله مرتضی‌گرد خبر داد.