دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

زائران ایرانی پس از انجام اعمال و مناسک حج به زیارت ائمه معصوم مدفون در قبرستان بقیع مشرف شدند.

با گذشت بیش از یک هفته از بازگشت زائران از مشاعر مقدسه و انجام 7 عمل دیگر از مناسک حج، مسجدالحرام همچنان مملو از جمعیت ضیوف الرحمان است.

در مراسمی و در راستای طرح صدور معافیت برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور، 5 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی ساکن خارج از کشور و در سری نخست این طرح، کارت معافیت سربازی خود را دریافت کردند.

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه جنگ ترکیبی از همان روزهای اول انقلاب علیه ایران آغاز شد و همچنان ادامه دارد، گفت: آنها دنبال این هستند که جوانان را نسبت به داشته‌های خود ناامید کنند و از تمام ظرفیت‌های خود در این راستا استفاده می‌کنند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه علمی معاونت علمی گفت: متخصصان و فناوران ایرانی خارج از کشور که رزومه های ارزشمندی چه در حوزه آکادمیک و چه صنعتی دارند، می‌توانند پروژه هایی را در ایران اجرا کنند که جایگزین خدمت سربازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: پارک‌های بین‌المللی قرار است هاب صادراتی محصولات دانش‌بنیان باشند، چرا که این پارک‌ها تسهیلگر در حوزه فناوری و نوآوری هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به روایتگری از سطح مدرسه نیاز داریم، شاهدیم که بسیاری از مدیران مدارس با دست خالی اما روحیه جهادی چه اقدامات موثر و تحول‌گرایی انجام دادند‌.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه 247 مرکز درمانی ایران آماده پذیرش بیماران خارجی است؛ از پذیرش بیش از یک میلیون بیمار غیر ایرانی در سال گذشته خبر داد.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت از روند افزایشی فرزندآوری در سال 1401 خبر داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از آغاز پرداخت وام سفر به بازنشستگان کشوری خبر داد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی گفت: ماهواره "آیات" برای اتمام پروژه به 2 میلیون دلار اعتبار ارزی احتیاج دارد. بزرگترین پارک علم و فناوری ایران در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات خوبی به بازنشستگان در حوزه قرض‌الحسنه و سفرهای زیارتی پرداخت می‌شود.

رییس قوه قضاییه محمدمهدی حاج‌محمدی را به سمت رییس دفتر بازرسی ویژه و حقوق شهروندی قوه قضاییه منصوب کرد.

سربازانی که سابقه بسیج فعال دارند می‌توانند به ازای هر سال فعالیت در بسیج، یک ماه کسری خدمت سربازی دریافت کنند.

برخی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از عدم اعلام نتایج نمرات امتحانات نهایی خبر می‌دهند که مسئولان آموزش و پرورش در این رابطه تاکید کردند که نمرات تا ظهر امروز به دست مدارس می‌رسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش 87 درصدی ثبت نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین خبر داد.