دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای معاونین غذا و داروی سراسر کشور را ملزم کرد تا ظرف 3 سه ماه آینده فضای فیزیکی داروخانه‌های مرجع را به منظور جلوگیری از شلوغی و تکریم مراجعه‌کنندگان توسعه دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت تردد خودروها در "مهمانی 10کیلومتری غدیر" را اعلام کرد.

متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان مفید از انجام موفقیت‌آمیز جراحی برداشتن توده بزرگ سرطانی از دهان یک دختر 11 ساله خبر داد.

سرپرست مرکز نظارت و اعتبار بخشی امور درمان ضمن تأیید خبر تسنیم مبنی بر دریافت وجوه هنگفت تحت عنوان "پیش پرداخت" برای بستری بیماران در بیمارستان‌های خصوصی، درباره چرایی دریافت این مبالغ سنگین تا 100 میلیون تومان توضیح داد.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف الکل سالانه 3 میلیون نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ می‌کشاند و منجر به بروز بیش از 200 نوع بیماری از جمله هفت نوع سرطان می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخشی از آلودگی‌های کارون و خلیج فارس بر اثر پروژه داپ ترکیه است و با افتتاح همه سدهای تعریف شده در این پروژه در آینده اتفاقات بدتری نیز خواهد افتاد.

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که به دلیل عوارض جانبی، بیش از 209 شکایت علیه سازندگان واکسن کرونای فایزر - بیونتک در دادگاه‌های آلمان ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تصمیم عربستان مبنی بر کاهش سهمیه خدمان ضیوف‌الرحمان در حج آینده خبر داد و گفت که این تصمیم درستی نیست.

هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

مجید نوری که پدرش (حمید نوری) با شکایت سازمان منافقین در دادگاه بدوی سوئد به حبس ابد محکوم شده است، سندی را بازنشر کرده که در آن تروریست بودن شاکیان پدرش اثبات می‌شود.

اخیراً افرادی سودجو از طریق برقراری تماس تلفنی با پیش شماره تلفن (021) و یا به صورت حضوری و تحت عناوین مختلف و اعلام صدور کارت بیمه تکمیلی درخواست واریز وجه می‌کنند که این موارد تماماً کلاهبرداری است و بازنشستگان مراقب باشند.

مهمانی 10کیلومتری روز جمعه از ساعت 18 تا 22، شانزدهم تیرماه 1402 در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برگزار خواهد شد و بیش از 1300 موکب در مسیر اشاره شده جهت پذیرایی مهمانان پیش‌بینی شده است.

کنکور 1402 از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و انسانی آغاز شد.

به گفته برخی معلمان، تصحیح الکترونیک اوراق امتحانات نهایی اگر چه فرآیند اعلام نمرات را طولانی کرد، اما به دلیل مزیت‌هایی که دارد باعث ایجاد شفافیت و کاهش خطا شده است؛ با این حال دشواری سؤالات امتحانات نهایی امسال جای نقد و بررسی بسیار دارد.

معاون وزارت آموزش و پرورش با تشریح اینکه کمبود معلم برای مهر 1402 چگونه قرار است جبران شود، گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام دبیر و آموزگار از مهرماه امسال تدریس را آغاز خواهند کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از گنجانده نشدن مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و همچنین بی‌توجهی به "مدیریت منابع آبی" در برنامه هفتم توسعه انتقاد کرد.