یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان گفت: 360 شرکت در این پارک مستقر هستند و بیشترین زمینه فعالیت آنها فناوری اطلاعات، مکانیک، شیمی، کشاورزی است و همچنین در استان گیلان 84 شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند.

دستورالعمل ایجاد، حمایت و بخشی کارخانه‌های نوآوری کشور، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در فصل تابستان خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان این که از آغاز دولت سیزدهم تا امروز بیش از 15 هزار تخت بیمارستانی افتتاح کردیم، راه‌اندازی دو پروژه کلان بیمارستانی حضرت مهدی (عج) و غدیر را از خدمات دولت مردمی در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات با کیفیت سلامت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: پروژه‌های متعددی را با مجموعه جهاددانشگاهی در حال انجام داریم و امروز نیز تصمیم گرفته شد تا در خصوص توسعه فناوری شکافت هیدرولیکی برای بهبود و ازدیاد برداشت از میادین نفت و گاز کشور با این نهاد همکاری کنیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده طبری گفت: رأی تکمیلی به زودی صادر خواهد شد؛ دیوان عالی کشور و مجموعه قوه قضائیه در خصوص بحث فساد حساس است و بنا نیست که بخواهند تحت تأثیر جو، تصمیم‌گیری کنند.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به رونمایی از آمارنامه تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در کشور گفت: این آمارنامه مبنای برنامه‌ریزی و تامین در حوزه تجهیزات قرار خواهد گرفت.

تقویم نمایشگاهی 1402 توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منتشر شد. امسال پاویون‌های ملی ایران در 16 نمایشگاه بین‌المللی و 7 حوزه تخصصی برپا خواهد شد.

نتایج مطالعه تازه‌ای در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نشان می‌دهد که یک نوع آنتی‌بیوتیک تأییدشده از گروه آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین، علاوه بر کاربردهای ضدمیکروبی، در کاهش التهاب نیز مؤثر است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال 11 زندانی ایرانی از کویت به کشورمان خبر داد.

مردی که همسرش را در جنوب تهران به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

مدیرعامل انتقال خون کشور عدم ساخت پالایشگاه پلاسما در ایران را خیانتی بزرگ نامید و گفت: کسی که از او به عنوان پدر پلاسما از آن یاد می‌شود، کسی بود که باید پانزده سال پیش در کشور پالایشگاه تأسیس می‌کرد در حالی که این کار را انجام نداده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در حال حاضر 82 ایستگاه مترو تهران دارای مسیر ویژه نابینایان است و به‌زودی در 10 ایستگاه دیگر نیز این مسیر ایجاد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: از این ظرفیت‌های عظیم شوراها در کشور به طور کامل استفاده نشده است؛ مثلاً شورای عالی استان‌ها نهادی است که می‌تواند مستقیماً لایحه به مجلس ارائه دهد که باید این ظرفیت‌ها را احیا کرد.