یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از پیش‌بینی 90 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران برای شرکت علاقمندان در جشنواره شاتوت در سولقان خبر داد.

محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت رباتی شدند که ضمن مکانیزه نمودن عملیات برداشت خرما، به کیفیت و سرعت برداشت خرما نیز کمک می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 75 تا 83 درصد از موارد مرگ و میر، مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

سارقان مسلح که به زن جوان در صحنه معامله خودرو حمله کرده بودند، دستگیر شدند.

فرصت ثبت اعتراض دانش‌آموزان به نمرات امتحانات نهایی تا روز چهارشنبه 21 تیرماه تمدید شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حضور بیش از 30 هزار فلامینگو در تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.

آنگونه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرده، 10 درصد از سطح معابر پایتخت معادل 11 کیلومترمربع هر سال به روکش مجدد آسفالت نیاز دارند و در 6 ماه نخست امسال در سطح معابر شهر تهران، یک میلیون و 200 هزار تن آسفالت ریخته خواهد شد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری گفت: 274 مراکز رشد در کشور ایجاد شده و برای 30 تا 40 مرکز رشد، مجوز راه اندازی صادر شده است.

وکیل مدافع متهم پرونده‌ای که رسول کوهپایه‌زاده پیش از این مدعی شده بود از ناحیه او امنیت جانی ندارد، جوابیه‌ای در رد ادعای همکار خود صادر کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: علت اصلی مخالفت کانون وکلا با استفاده شرکت‌های خصوصی و بخش تولید از نماینده حقوقی در محاکم به "تعارض منافع" برمی‌گردد.

اصلاح قانون دیوان عدالت اداری از تحمیل هزینه به مردم، انتظار در وقت رسیدگی اولیه در شعب بدوی، تضییع حقوق و از دست رفتن فرصت اشخاص جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تقویت ناوگان خدمات‌رسان به جانبازان و معلولان در شرکت واحد خبر داد و گفت: 40 دستگاه اتوبوس جدید برای معلولان و جانبازان پایتخت اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد درباره 9500 متقاضی قبول شده در آزمون سردفتری سال گذشته گفت: فرایند جذب این پذیرفته‌شدگان آغاز شده است و اگر همه‌شان هم صلاحیت داشته باشند، پروانه به تمامی آنها اعطا می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری از وجود حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور مواجه هستیم.