شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

فیس‌کاپ با تربیت نسل جدیدی از متخصصان هوش مصنوعی، آینده‌ای روشن را برای این فناوری در ایران رقم خواهد زد. این رویداد با ایجاد یک بستر مناسب برای رشد و توسعه استعدادها، به ایران کمک می‌کند تا در عرصه رقابت جهانی هوش مصنوعی حرفی برای گفتن داشته باشد.

کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 189 نفر به تب دنگی، از صید پشه آئدس در هشت استان کشور خبر داد.

مدیرعامل مرکز توسعه فناوری زعیم گفت: سند هوش مصنوعی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده اما این سند آرمانی است و کار عجولانه ای بود و ابهامات زیادی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در نخستین حضور خود در هیئت عمومی دیوان و در جمع قضات این دیوان گفت: آرای دیوان عدالت اداری باید بر اساس مبنای قانونی و مستحکم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی بهزاد اکبری را به سمت "معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت" منصوب کرد.

دولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی پیشین سیستان و بلوچستان در شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران به پرداخت 4 میلیارد و 130 میلیون دلار محکوم شد.

حوزه سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده "دوج کوین" قزوین ارتباطی با پرونده مشابه در تبریز معروف به "دورج کوین" ندارد.

سرپرست خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز طرح سازماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب در پایتخت به مدت 2 هفته خبر داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس گفت: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم اگر حدود 7 میلیون نفر اتباع مجاز و غیر مجاز داشته باشیم، این اتباع خارجی در ایران بیش از جمعیت 72 کشور دنیاست.

دومین گردهمایی سالانه فعالان هوش مصنوعی با هدف ایجاد فضای شبکه‌سازی برای فعالان و نوآوران اکوسیستم هوش مصنوعی 21 شهریور برگزار شد.

فرمانده مرزبانی فراجا از موفقیت مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در کشف 3 تن و 472 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل شیشه، حشیش و تریاک در مرزهای شهرستان زابل و سراوان طی دو عملیات جداگانه خبر داد.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: سازمان امور دانشجویان از متخصصان حوزه فناوری اطلاعات در راستای نقشه راه هوشمندسازی پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور دعوت می‌کند.

علیرغم اعلام اسکودا مبنی بر دخالت نداشتن در طراحی سؤالات آزمون وکالت، طبق قرارداد این اتحادیه با سازمان سنجش، طراحی سؤالات با هماهنگی اسکوداست؛ در حالیکه دادگاه عالی انتظامی قضات، برگزاری آزمون وکالت توسط اسکودا را مغایر استقلال کانون اعلام کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان‌ها بر عدم تلقی حکم دادگاه بدوی به منزله قرار توسط محاکم تجدیدنظر تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در نشست با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران گفت: گاهی میان قضات و مسئولان قضایی و همچنین قانون‌گذار هماهنگی وجود ندارد؛ بنابراین باید هماهنگی و همگرایی میان رویه‌ها، ساختارها و قوانین ما بیشتر شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد 5 درصدی اهدای خون در کشور نسبت به سال گذشته گفت: تهران از مصرف‌کنندگان عمده خون و فرآورده های آن است.