شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

علیرغم اعلام اسکودا مبنی بر دخالت نداشتن در طراحی سؤالات آزمون وکالت، طبق قرارداد این اتحادیه با سازمان سنجش، طراحی سؤالات با هماهنگی اسکوداست؛ در حالیکه دادگاه عالی انتظامی قضات، برگزاری آزمون وکالت توسط اسکودا را مغایر استقلال کانون اعلام کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان‌ها بر عدم تلقی حکم دادگاه بدوی به منزله قرار توسط محاکم تجدیدنظر تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در نشست با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران گفت: گاهی میان قضات و مسئولان قضایی و همچنین قانون‌گذار هماهنگی وجود ندارد؛ بنابراین باید هماهنگی و همگرایی میان رویه‌ها، ساختارها و قوانین ما بیشتر شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد 5 درصدی اهدای خون در کشور نسبت به سال گذشته گفت: تهران از مصرف‌کنندگان عمده خون و فرآورده های آن است.

رئیس گشت شب پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اوج تخلفات رانندگی تهرانی‌ها در ساعت 9 تا 11 شب رخ می‌دهد.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سرانه مصرف نان در کشور دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

رویداد فناورانه سازمان امور دانشجویان با حضور بیش از 300 نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برگزار شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام 89 درصد دانش‌آموزان پایه‌های ورودی در مدارس گفت: آزمون تکمیل ظرفیت برای استخدام در آموزش و پرورش به‌زودی برگزار می‌شود.

رانندگان تاکسی برقی در تجمع امروز مقابل شورای اسلامی شهر تهران خواستار اجرای ماده 12 قانون و تحقق بودجه حمایتی دولت برای خودروهای سوخت پاک و برقی شدند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از مذاکره با وزارت نیرو برای جلوگیری از قطع آب مدارس خبر داد.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این معاونت به‌تنهایی در حوزه ارتقای آگاهی‌ها و پیشگیری از جرم نمی‌تواند فعالیت کند، بلکه باید سایر دستگاه‌ها را به حرکت وادارد.

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نسل جدیدی از داروهای نوین در درمان سرطان شده است که با فاصله کوتاهی بعد از سازنده اصلی و با کمتر از یک دهم قیمت در اختیار بیماران قرار گرفته است.

برای نخستین بار در کشور چتر اینترنت وای‌فای رایگان پرسرعت در جزیره کیش راه‌اندازی شد.

پژوهشگاه فضایی ایران موفق شد، با بیش از 3000 نفر ساعت تلاش مستمر، به حدود یک میلیون نفر کاربر مقطعی و بیش از 1000 نفر کاربر همزمان، با رکورد پرواز 200 ساعت در شبانه روز در این عملیات پایشی مخابراتی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه دهد.

بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال کشور در پنج ماهه نخست سال جاری 178 هزار و 830 واقعه فوت به ثبت رسیده است که از این تعداد مردان 56.1 درصد و زنان 43.9 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس اعلام شهرداری تهران؛ فردا مراکز منتخب معاینه فنی و تمام میادین و بازار میوه و تره‌بار تهران باز هستند.