شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید نسل جدیدی از داروهای نوین در درمان سرطان شده است که با فاصله کوتاهی بعد از سازنده اصلی و با کمتر از یک دهم قیمت در اختیار بیماران قرار گرفته است.

برای نخستین بار در کشور چتر اینترنت وای‌فای رایگان پرسرعت در جزیره کیش راه‌اندازی شد.

پژوهشگاه فضایی ایران موفق شد، با بیش از 3000 نفر ساعت تلاش مستمر، به حدود یک میلیون نفر کاربر مقطعی و بیش از 1000 نفر کاربر همزمان، با رکورد پرواز 200 ساعت در شبانه روز در این عملیات پایشی مخابراتی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه دهد.

بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال کشور در پنج ماهه نخست سال جاری 178 هزار و 830 واقعه فوت به ثبت رسیده است که از این تعداد مردان 56.1 درصد و زنان 43.9 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس اعلام شهرداری تهران؛ فردا مراکز منتخب معاینه فنی و تمام میادین و بازار میوه و تره‌بار تهران باز هستند.

کیفیت هوای تهران با شاخص 100 در مرز آلودگی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از صدور مجوز برای مافیای زباله‌گردی توسط درگاه ملی مجوزها انتقاد کرد.

تا تاریخ 18 شهریور، 95.44 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز حدود 700 هزار دانش‌آموز از جمعیت 15 میلیونی در دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت‌نام نکرده‌اند.

پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفباء آغاز شد.

در آزمون سراسری سال 1403، برای پذیرش همه پذیرفته‌شدگان تمامی دوره‌های رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی یا داروسازی کنکور 1402 ظرفیتی ویژه برای انتخاب رشته ایجاد شد.

یک پیشکسوت سازمان تأمین اجتماعی به بیان چالش‌ها و راهکارهایی در حوزه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت.

مدتی است که برخی افراد، اقدام به تولید کلیپ‌های هنجارشکن و غیراخلاقی با محتوای ترویج "همجنس‌گرایی" در برخی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کرده‌اند؛ شناسایی و برخورد پلیسی و قضایی با این افراد در دستور کار "پلیس فتا" قرار گرفته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

ایران با موفقیت در تدوین 12 استاندارد بین‌المللی در حوزه فناوری نانو، به عنوان پیشتاز جهانی در این عرصه شناخته شد. این دستاورد بزرگ، با پذیرش استاندارد 'نانوامولسیون‌ها' در کمیته فناوری نانو سازمان ایزو گام بلندی در تقویت جایگاه کشور در عرصه علم است.

سرویس هوش مصنوعی پزشکی دکترنکست موفق شده در بیست‌ودومین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس به عنوان محصول برتر دانش‌بنیان انتخاب شود.

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با حضور حسین افشین؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.