شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با حضور حسین افشین؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین روز سفر به چین از مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو بازدید کرد.

آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: زنگ مهر روز اول مهر در مدارس پایتخت نواخته می‌شود.

بیست‌و‌یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 21 لغالیت 30 شهریورماه در بوستان گفتگو آغاز به کار می کند.

مرد جوانی که دوستش را با سلاح کلت‌کمری در خودرو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: در خصوص این پرونده وزیر اسبق صمت و قائم‌مقام وی احضار شدند و در حال حاضر با تودیع وثیقه آزاد هستند.

با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که توسط شرکت اسپیس ایکس توسعه یافته است، فضانوردان مأموریت پولاریس داون توانستند به ارتفاعی دست یابند که تاکنون برای انسان میسر نبوده است.

کارشناسان بر این باورند که آموزش و پرورش ابتدا باید کنکورهای داخلی خود را حذف کند و سپس به دنبال حذف کنکور برای پذیرش دانشجو باشد. همچنین، امتحانات نهایی نباید برای همه دانش‌آموزان الزامی باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در توضیح مبنای افزایش تعرفه حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی گفت: رئیس قوه قضاییه تأکید کرده که در افزایش قیمت‌ها در مجموعه دستگاه قضا، رعایت اوضاع معیشتی مردم لحاظ شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تملک 27 باغ و تبدیل آن به بوستان عمومی در سال 1403 خبر داد و گفت: در مجموع مساحت جنگل‌کاری و کمربند سبز پیرامون شهر تهران در سال 1403 از مرز 50 هزار هکتار عبور خواهد کرد.

خودکشی سومین علت مرگ و میر در بین جوانان 15 تا 29 ساله در جهان در سال 2021 بوده است و ارتباط بین خودکشی و اختلالات روانی و مصرف الکل به اثبات رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای گردنبند در مرکز تهران خبر داد.

آژانس Ecofin در گزارش اخیر خود خبر از کشف غنی‌ترین ذخایر مس در یک قرن اخیر داد که این دستاورد بزرگ مدیون استفاده از هوش مصنوعی در ماه فوریه بوده است. شرکت KoBold Metals با بهره‌گیری از این فناوری نوین توانست به این اکتشاف ارزشمند دست یابد.

پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که مشتریان با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در آستانه ابربحران و خطر پیری جمعیت قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره قطع آب برخی مدارس توسط شرکت آب و فاضلاب گفت: مدیران مدارس مسئولیت حل مشکلات را بر عهده دارند و در صورت وجود بدهی، آن را پرداخت خواهند کرد.