شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل تهران گفت: مافیای دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر (عج) توسط پلیس شناسایی شد و 20 نقطه بحرانی مرتبط با دستفروشان شناسایی شده است. طرح ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر (عج) از یک ماه پیش آغاز شده است.

رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران قوه قضائیه گفت: در شهر تهران با برج‌هایی مواجه هستیم که سند مالکیت رسمی ندارند و مشکلات جدی برای مردم و شهرداری ایجاد کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر و روانگردان خبر داد.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نامناسب سقط جنین در ایران گفت: روند لجام گسیخته سقط جنین در کشور باید متوقف شود.

در رویداد پیوند 7 استارت‌آپ ایده‌های نوین خود را در حوزه هوشمندسازی صنعت خودرو ارائه دادند و با تامین سرمایه مورد نیاز آنها می‌توان نسبت به توسعه ایستگاه‌های شارژ برقی، دریافت هوشمندانه داده‌های خودروها و باتری و کاهش مصرف سوخت خودروها اقدام کرد.

طبق گزارش اخیر مؤسسه مک‌کنزی نیمی از فعالیت‌های کاری امروز بین سال‌های 2030 تا 2060 خودکار خواهد شد. اما هوش مصنوعی صرفاً جایگزین نیروی کار نخواهد شد. هوش مصنوعی مولد می‌تواند موجب افزایش قابل‌توجهی در بهره‌وری نیروی کار شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین CB1300 قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کالای کشف‌شده را بیش از یک میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس جمهور در حکمی به پیشنهاد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، سعید سهراب‌پور و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به عنوان دو عضو حقیقی جدید هیئت امنای پارک فناوری پردیس منصوب کرد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به توقف شستشوی اموات در روز گذشته در بهشت زهرا (س) واکنش نشان دادند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص ابهامات و وضعیت ساخت مسکن در تهران گفت: این تذکر به صورت کتبی آماده خواهد شد و سؤال از شهردار تهران در دستور کار نیست.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تلقی عمده جامعه بر این است که اگر جنین زیر 4 ماه سن داشته باشد سقط کردن او اشکالی ندارد! اما جنین از زمان "لانه گزینی" در رحم مادر دارای حیات است و سقط جنین زیر 4 ماه هم مساوی با قتل فرزند است.

هوای تهران در وضعیت "ناسالم" برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای با اشاره به آمار بالای سزارین در دو استان کشورمان گفت: میزان سزارین در این 2 استان نزدیک به 80 تا 90 درصد است و در عین حال کمترین میزان ولادت را در کشور دارند و هشدار اضمحلال جمعیتی در این 2 استان به صدا درآمده است!

مقاله فرمانده مرزبانی فراجا با موضوع عوامل موثر بر آسیب‌پذیری پلیس بر جنگ، ترکیبی به عنوان مقاله برتر در همایش ملی جنگ ترکیبی انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش از تعیین تکلیف ثبت نام اتباع خبر داد و گفت: با کم‌کاری و کم‌فروشی مدیران مدارس و مناطق برخورد می‌کنیم

بر اساس رای اعضای شورای عالی استانها، موسی‌الرضا حاجی بگلو با کسب 40 رای به عنوان رئیس شورای عالی استانها به مدت 3 ماه (تا آذرماه) انتخاب شد.