شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

جانشین پلیس راه راهور فراجا از کاهش 31 درصدی تعداد فوتی های جانباختگان سرصحنه تصادفات خبر داد.

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی بذر کلزا پاییزه شده است که در برابر سرما و شوری آب بسیار مقاوم است و تقریباً 20 درصد مشابه خارجی خود قیمت دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاون سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، خواستار ملاحظات بهداشت روانی اجتماعی تولیدات شبکه نمایش خانگی شد.

چین با رونمایی از طرحی سه‌ساله، به دنبال تصاحب رهبری جهانی در حوزه فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، کوانتوم و تراشه‌های پیشرفته است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت از رقابت 400 داوطلب برای 306 ظرفیت مقطع دکترای تخصصی داروسازی خبر داد و گفت: کارنامه نهایی داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی طی 10 روز آینده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

ثبت نام بیمه درمان تکمیلی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از روز دوشنبه 19 شهریورماه 1403 آغاز می‌شود.

با فرا رسیدن ماه مهر، بسیاری از والدین اقدام به خرید کوله‌پشتی برای فرزندان می‌کنند اما ویژگی‌های کوله‌پشتی مناسب برای دانش‌آموزان چیست؟

مدیرکل فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 132 قلم محصول آرایشی غیرمجاز شناسایی شده، گفت: با توجه به ممنوعیت واردات فرآورده‌های خارجی اقدام به تولید فرآورده‌های مشابه به صورت تقلبی شده است.

دادستانی تهران پس از افشای جعلی بودن مدارک تحصیلی بیش از صد نفر از متقاضیان نمایندگی مجلس، دستورات لازم برای پیگیری قضایی این پرونده را صادر کرد.

در حالیکه امروز رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که "یاسین رامین" تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است اما بر اساس پیگیری خبرنگار تسنیم از فراجا، این فرد فعلا تحت تعقیب پلیس اینترپل نیست!

آیین تودیع و معارفه رئیس دیوان عدالت اداری با حضور جمعی از مسئولان و مقامات قصایی برگزار و ضمن تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی به عنوان رئیس جدید دیوان عدالت اداری معرفی شد.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میانگین نمرات 10.98 دانش‌آموزان در امتحانات نهایی امسال گفت: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز طرح نوسازی تجهیزات آزمون ایمنی خطوط معاینه فنی مراکز شهر تهران خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر طرح‌ها و خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در ایام اربعین حسینی تا پایان ماه صفر را تشریح کرد.

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی آسیب‌شناسانه شهرهای جدید بوم‌آورد پرداخت.