شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

تلسکوپ فضایی هابل، تصویری خیره‌کننده از کهکشان مارپیچی IC 4709 ارائه کرده است که در فاصله 240 میلیون سال نوری از ما قرار دارد. این تصویر، هاله ضعیف و دیسک چرخان کهکشان را به همراه ستارگان و نوارهای غباری آن به زیبایی به نمایش گذاشته است

دبیر ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تداوم خدمت‌رسانی کادر درمان جهادی اعزام شده از سوی این دانشگاه تا شهادت امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا خبر داد.

سرویس احراز نشانی، خدمتی است برای احراز یا عدم احراز اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام کرده‌اند. تمامی فرایندهای مربوط به احراز نشانی الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره پرونده یاسین رامین در هلال احمر گفت: «یاسین رامین» در پرونده‌اش در هلال احمر محکوم شده است و هم‌اکنون تحت تعقیب پلیس بین‌المللی قرار دارد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی آخرین وضعیت مطالبات داروخانه‌ها و این سازمان را تشریح کرد.

حسین سلاح‌ورزی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی سخنانی در جلسه فوق‌العاده کارگروه هوش مصنوعی از آغاز مطالعات تطبیقی قوانین هوش مصنوعی دنیا در راستای تدوین قوانین کارآمد و شفاف در این حوزه در کشور خبر داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از پیشنهاد رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانشجویان و دانش‌آموزان خبر داد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از حضور زاکانی؛ شهردار تهران برای پاسخگویی به سؤال مطرح شده در خصوص وضعیت احداث مسکن در پایتخت در روز سه‌شنبه خبر داد.

طی حکمی از سوی حسین افشین؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان منصوب شد.

جلوه‌های پنهان تاریخ کوهدشت با کشف آتشکده دوره ساسانی از زیر هزاران خروار خاک نمایان شده‌است تا اسرار دوران باستان را پرده‌در کند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: در روزهای اخیر، برخی صفحات و افراد در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالبی مبنی بر "دریافت زمین 2 میلیاردی با هر کارت ملی" به جذب مخاطب و انتشار اطلاعات نادرست پرداخته‌اند.

براساس آمارنامه واردات تجهیزات پزشکی در سال 1402، میزان ارزبری تجهیزات پزشکی وارداتی بالغ بر 1.7 میلیارد دلار بوده است و استنت دارویی رتبه اول ارزبری واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: روز جمعه در سطح کشور بیش از 2 میلیون و 700 هزار تردد ثبت شد و 897 هزار خودرو وارد مازندران و 873 هزار دستگاه از این استان خارج شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با تاکید بر اینکه «خودکشی» را باید یکی از فاجعه بارترین رفتارهای خاص نوع بشر تلقی کرد، نوشت: در این رفتار مهلک، آدمی از سر تعمد در پی ستاندن جان خویش و پایان بخشیدن به زندگی بر می‌آید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش 15 درصدی ترافیک در پایتخت با بازگشایی مدارس خبر داد.