شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به انتقال 5469 بیمار و مصدوم توسط آمبولانس‌ها به مراکز درمانی گفت: 2770 تماس معادل 4.5 درصد کل تماس‌ها مزاحمت تلفنی برای اورژانس استان تهران بوده است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان این‌که فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی قاچاق در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای جولان می‌دهد، گفت: در روزهای آینده با متخلفان برخورد بسیار سختگیرانه خواهیم داشت.

مجموعه تفریحی ورزشی شهید محمدرضا ملاباقری، با مساحتی حدود 2880 مترمربع، پس از 7 سال مجدداً به بهره‌برداری رسید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری فردی که با معرفی خود تحت عنوان مسئول عالی‌رتبه در دفاتر آیات عظام و مؤسسات قرآنی اقدام به کلاهبرداری 50میلیاردریالی از مردم کرده بود، خبر داد.

نیکوکاری که مقیم خارج از کشور است، با بخشش سخاوتمندانه و ایثار مال، بدهی 2 نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را پرداخت کرد.

پانزدهمین نمایشگاه فناوری نانو با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، میزبان میزبان شرکت‌های خارجی، تجار و صاحبان کسب و کار از کشورهای مختلف خواهد بود.

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه پخت نان پرتابل شده است و این محصول را به 47 کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کند.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی گامی بلند در جهت بومی‌سازی دانش فنی در حوزه هیدرولیک برداشته است.

با وجود گذشت دو دهه از برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها برای اجرای برنامه پزشکی خانواده در کشور، این برنامه هنوز به طور سراسری در کشور اجرایی نشده است. یک متخصص پزشکی خانواده به بیان چالش‌ها و موانع اجرای این طرح پرداخت.

نخستین معاهده جهانی برای تنظیم هوش مصنوعی به تصویب رسید. کشورهای مختلف از جمله اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا، نخستین معاهده بین‌المللی را برای مدیریت و کنترل فناوری هوش مصنوعی امضا کرده‌اند.

تیم ایران در سی‌وششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب 1 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز موفق به کسب رتبه نهم در دنیا شده است.

نخستین قطعات از دومین دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) که برای عملیات حفاری تونل بخش حدفاصل جنت‌آباد تا نمایشگاه بین‌المللی تهران از خط 10 مترو در نظر گرفته شده است، به کارگاه ایستگاه جنت‌آباد منتقل شد.

زهرا بهروزآذرمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه دیروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) و استقبال از مدال آوران و ورزشکاران مسابقات پارالمپیک 2024 بر لزوم ارائه امکانات حمایتی ویژه به مادران قهرمان تأکید کرد.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، از انجام 636 مورد ماموریت امدادی در کشور و امدادرسانی به بیش از 11 هزار نفر در بازه زمانی آخر هفته گذشته خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت حداقل و حداکثر هزینه سفر عمره مفرده را اعلام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی خوابگاه دختران در سعادت‌آباد خبر داد.