شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

از نیمه شهریور تا پایان مهر فصل گاوبانگی گوزن‌هاست، گوزن‌هایی که حریم امن برای زادآوری برایشان فراهم شده و بانگ جفت‌یابی را سر می‌دهند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به خشک شدن برخی از درختان به‌ویژه در بوستان‌های جنگلی از جمله لویزان، سرخه‌حصار و چیتگر و برخی از بوستان‌های پایتخت انتقاد کرد.

بر اساس رای اعضای شورای شهر تهران، اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا برای سال پایانی از دوره ششم شورای شهر تهران ابقا شدند.

معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه والدین می‌توانند نسبت به انتشار تصاویر دانش‌آموزان در فضای مجازی شکایت کنند، گفت: انتشار هر گونه فیلم و تصویر از دانش‌آموزان که منجر به تحقیر آنها شود، ممنوع شد.

با انتشار کتاب «آموزش حقوق شهر و شهروند»، دریچه‌ای نو برای آشنایی شهروندان با حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان گشوده شده است. این اثر با هدف افزایش آگاهی عمومی و تقویت مشارکت اجتماعی، راهنمایی جامع برای درک بهتر حقوق مدنی ارائه می‌دهد.

دو هفته تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و هنوز بخشی از کلاس اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، از سوی دیگر نیز امسال جشن شکوفه‌ها 27 شهریور برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نرخ‌های هزینه سفر به عتبات عالیات را اعلام کرد.

دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سید رضا رییس کرمی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران منصوب کرد.

وزیر بهداشت در حکمی، طاهر موهبتی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت منصوب کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت را منصوب کرد.

مرد جوانی که پس از آزادی از زندان با پابند الکترونیکی در خیابان قصرالدشت مرتکب قتل شده بود، دستگیر شد.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از معافیت خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که بیش از 18 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور فعال است، گفت: حدود 4 هزار بهورز هم‌اکنون در مراکز آموزشی مشغول آموزش هستند تا جایگزین نیروهای بازنشسته شوند.

شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک 1403 خبرنگاری از امروز خبر داد.

رئیس دیوان‌عالی کشور دستور داد که درخواست‌های اعاده دادرسی ماده 474 (مخصوصاً برای مجازات‌های برگشت‌ناپذیر) خارج از نوبت رسیدگی شود.