شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تاکید بر لزوم شناسایی محورهای دارای قابلیت خروج از مد خودرومحوری گفت: برای این امر باید محورهایی را انتخاب کرد که منجر به تغییر فضای فکری همه اقشار جامعه نسبت به اهمیت گشت‌گاه و پیاده‌راه شوند.

بر اساس اعلام شهردار منطقه 18 کار تملک تمامی املاک معارض واقع در مسیر تکمیل ادامه بزرگراه شهید بروجردی به ارزش 20 هزار میلیارد ریال پایان یافت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تمهیدات این سازمان برای برگزاری مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر از استقرار دو بیمارستان صحرایی در مرز ورودی مشهد و داخل صحن حرم رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر خبر داد.

چین گروه جدیدی از ماهواره‌های سنجش از دور را از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان در جنوب غربی چین پرتاب کرد.

رییس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا فراجا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر انتخاب رشته و قبولی تضمینی در دانشگاه‌ها، مترصد کلاهبرداری از متقاضیان بود.

اخیراً فیلم کوتاهی از میزان استحکام بدنه خودرو "تارا" به صورت گسترده در میان کاربران فضای مجازی منتشر شده که بسیار قابل تامل است و لزوم ورود نهادهای نظارتی و پاسخگویی سازمان استاندارد را می‌طلبد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید و عرضه 8 میلیون عدد دارو در مردادماه خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا سبد تولیدات دارویی هلال احمر گسترش یابد.

کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

اعضای شورای شهر تهران با لایحه شهرداری تهران در ارتباط با انحلال شرکت یادمان سازه مخالفت کردند.

هشت خانه محیط زیست در غرب تهران با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در زمینه محیط زیست آغاز به کار کرد.

قوانین پیشرویی مانند قانون الزام به ثبت سند رسمی و نیز قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور این قابلیت را دارند که مانع از بروز تخلفات در حوزه زمین و مسکن شوند.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات پیری زودهنگام جمعیت کشور و ضرورت پویایی و انعطاف سیاست‌ها متناسب با نیازهای کشور، بر جدیت وزارت بهداشت در اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی تأکید کرد.

با رشد شهرنشینی، ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه، توسعه نامتوازن جغرافیای شهری و استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی، شاهد افزایش پدیده جزایر حرارتی در پایتخت هستیم.

ساعت شروع به‌کار مجموعه‌های قضایی و ستادی قوه قضاییه از 17 شهریور به روال سابق آن یعنی از 7 صبح بازمی‌گردد.

آژانس محیط زیست اروپا (EEA) اخیراً داده‌های جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن، شهرهای اروپایی بر اساس آلودگی ناشی از ذرات معلق ریز (PM2.5) رتبه‌بندی شده‌اند.

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد احتمالاً زمین‌لرزه‌ها نقش مهمی در تولید قطعات بزرگ طلا در زمین ایفا می‌کنند.