شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

متاسفانه آموزش‌وپرورش کشورمان سرنوشت تمام 16.5 میلیون دانش‌آموز کشور را به کنکور گره زده، در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی «آزمون» اصالت بیشتری از «آموزش» یافته است!

افزایش قیمت ملک، مالکان قدیمی دو مدرسه در محمدشهر البرز را به فکر تملک و پلمب این دو مدرسه انداخت و برای معامله به هیچ قیمت پیشنهادی پاسخ مثبت نمی‌دهند. وزیر آموزش و پرورش برای کمک به حل این مشکل با رئیس قوه قضائیه مکاتبه کرده است.

سازمان حج و زیارت اطلاعیه‌ای درباره نحوه ثبت‌نام و تشرف عمره مفرده در سال جاری منتشر کرد.

مشمولان غیر غایب پذیرفته شده در آزمون های سراسری، می توانند جهت ثبت نام در دانشگاه‌، از تسهیلات ویژه افزایش یک ماه مهلت معرفی تا پایان مهرماه 1403 و یا تمدید تاریخ اعزام تا یکم آبان ماه 1403 بهره مند شوند.

در یک رخداد بی‌سابقه در کنفرانس جهانی ربات 2024 پکن، پرده از رازی بزرگ برداشته شد که جامعه رباتیک را شوکه کرد؛ آن‌چه تاکنون به عنوان دستاوردی نوین در حوزه ربات‌های انسان‌نما معرفی شده بود، در واقع یک فریب بزرگ بود.

سارا طاووسی؛ خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا دارفانی را وداع گفت.

دستگیری پاول دوروف در فرانسه، آینه‌ای برای نمایش تفاوت‌های حکمرانی سایبری در ایران و غرب است. در حالی که فرانسه با اتهامات مشخص، مدیرعامل تلگرام را دستگیر کرده، ایران هنوز در تعریف و اجرای قوانین فضای مجازی با چالش‌های جدی روبه‌رو است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر بهداشت گفت: ارتش برای کمک و موفقیت دولت و وزارت بهداشت، آمادگی کامل دارد.

در میان رقابت تنگاتنگ 17 کشور جهان در نمایشگاه جهانی نوآوری لندن، دانش‌آموزان ایرانی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز، به عنوان سفیران نوآوری و استعداد کشور، بار دیگر درخشش بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند و افتخارآفرینی کردند.

در جشنواره بین‌المللی اینوورس، ایران با کسب بیش از 20 مدال در بخش‌های مختلف، به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای شرکت‌کننده شناخته شد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام متقاضیان تشرف به عمره مفرده از 17 شهریور 1403 آغاز می‌شود.

پس از قطع آب برخی مدارس در منطقه 18 شهر تهران، حالا این اتفاق برای حدود 40 مدرسه دولتی در منطقه 8 شهر تهران "به دلیل بدهی فاضلاب" رخ داده است!

مهلت انتخاب رشته محل برای داوطلبان دستیاری دندانپزشکی که از دوشنبه 5 شهریور آغاز شده بود، امروز سه‌شنبه 13 شهریورماه به پایان می‌رسد.

با اعلام نتایج آزمون سراسری، شبکه شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌هایی را برای کمک به دانش‌آموزان در انتخاب رشته فراهم کرده است.

در قرارداد 1403 1402 بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر، قریب به 46 هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه تکمیلی برخوردار شدند که نسبت به قرارداد سال 1401- 1402 از رشد 9 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل آزمایشگاه سازمان غذا و دارو گفت: تقریباً نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقیمانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.