شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرگ مشکوک یک جوان لنگرودی در پاسگاهی محلی در روستای ناصرکیاده شهرستان لاهیجان، چند روزی تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها بود؛ ماجرایی که هنوز ابعاد مختلف آن روشن نشده است. از این جهت به بررسی میدانی آن پرداخته‌ایم.

متأسفانه با سوءمدیریت گسترده، منابع طبیعی کشور به تاراج رفته، محیط‌زیست به شدت آسیب دیده و کشورمان در معرض هجوم انواع بلایای طبیعی قرار گرفته است.

انتخاب معاونان و مدیران برای وزارت آموزش و پروش و مدارس از اهمیت به سزایی برخوردار است؛ تشکیل کمیته انتصابات با حضور افراد همه‌چیزدان نه تنها به شایسته‌گزینی و تحول منجر نخواهد شد بلکه همانند گذشته مانع مهمی در راه شنیدن صدای مخاطبان است.

وزیر بهداشت در دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بر ماموریت مشترک وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 160 هزار و 516 نفر افزایش داشت.

رئیس دستگاه قضا در حکمی حجت الاسلام والمسلمین عابدی را به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری منصوب کرد.

در اربعین امسال، پژوهشگاه فضایی ایران توانست رکورد استقرار سامانه بالن مخابراتی در آسمان مرز مهران را ارتقا دهد که در چرخه تست‌های عملیاتی این نوع سامانه‌ها رکورد خوبی محسوب می‌شود.

هیئت مدیران ارشد شهری تهران به دعوت دولت سوریه وارد پایتخت این کشور شد.

حجت‌الاسلام قنبریان معتقد است: علی‌رغم اعتراض برخی که می‌گویند " آیا در شریعت چیزی مهمتر از حجاب وجود ندارد؟" مسئله امروزِ حجاب به مثابه ماجرای تنباکو در زمان میرزای شیرازی در اولویت مسائل دین و نوک پیکان مبارزه است.

طی حکمی از سوی صادق نیت، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی، محمد گل کرمی به عنوان رئیس دفتر وزیر بهداشت منصوب شد.

با وجود آغاز فرصت انتخاب رشته کنکور، فرآیند "انتخاب رشته کنکور 1403" برای برخی از داوطلبان کنکور دچار مشکل عجیبی شده است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که توسعه فضای سبز شهری می‌تواند تهدید گرمای جهانی برای میلیون‌ها نفر را کاهش دهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران خبر "نقشه 3 پسر افغان برای دزدیدن 2 دختر تهرانی در نازی‌آباد" منتشر شده در یکی از خبرگزاری‌های کشورمان را تکذیب کرد.

آقای کاظمی برای جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر طراحی ساز و کاری شبیه معرفی وزرا در انتخاب معاونان و مدیران وزارتخانه، در گام اول نیاز دارد الگوی شایستگی مدیران ستادی و بخصوص مدیریت‌های تخصصی را تدوین کند.

سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در نامه‌ای به قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درباره اعطای مجوز به موسسات طب سنتی را ارائه کرد.

علیرغم هشدارهای رسمی مبنی بر ممنوعیت قطع انشعاب مدارس اما فاجعه قطع آب مدارس توسط آب و فاضلاب به دلیل بدهی فاضلاب در حال تکرار است و طی روزهای اخیر آب بیش از 40 مدرسه شهر تهران به دلیل عدم پرداخت بدهی فاضلاب قطع شد!