شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ChatGPT، محصول پرطرفدار شرکت OpenAI، با عبور از مرز 200 میلیون کاربر فعال هفتگی، یک بار دیگر قدرت خود را در دنیای هوش مصنوعی به رخ کشید. این در حالی است که تنها حدود 10 ماه پیش، این چت‌بات به مرز 100 میلیون کاربر رسیده بود.

دانشمندان چینی با توسعه یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند، گامی بزرگ در جهت درک بهتر ماه برداشتند. این مدل با شناسایی و طبقه‌بندی دهانه‌های ماه، به محققان امکان می‌دهد تا به پرسش‌های اساسی درباره تاریخچه و تکامل زمین‌شناسی ماه پاسخ دهند.

ثبت‌نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی غیر حضوری شد.

سازمان فضایی ایران از عموم مردم دعوت می‌کند تا در یک رویداد نجومی هیجان‌انگیز شرکت کنند. در این رویداد، شما می‌توانید به صورت زنده و مستقیم، سیاره درخشان زهره و هلال ماه را از طریق تلسکوپ‌های رصدخانه خیام تماشا کنید.

آیین حرکت دسته‌های عزا روز چهارشنبه (14 شهریور) از میدان شهداء تهران آغاز و تجمع امام رضایی‌ها در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

از آتش سوزی نمایشگاه بین المللی در دهم شهریورماه نباید به راحتی گذشت و اگر این آتش‌سوزی در ساعت پیک بود می‌توانست همانند پلاسکو باشد و حوادث تلخی را رقم بزند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: از نظر بنده به دلیل اقلیم گرم و نیمه خشک کشور، مدیریت غلط منابع آبی در طول چند دهه گذشته و تصمیمات غیرپایداری مانند طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، "آب" مسئله درجه یک محیط زیست کشور است.

با اتمام احکام مسئولیت مدیران شهری، شهردار تهران طی روزهای گذشته اقدام به صدور احکام مسئولیت برخی از مدیران شهرداری کرده است و این روند در روزهای آتی ادامه خواهد داشت و احتمال تغییرات در سال پایانی مدیریت شهری وجود دارد.

خیمه‌الحسین (ع) در میدان مشاهیر واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد سه شب پایانی ماه صفر (11 تا 13 شهریور ماه 1403) از ساعت 20 با ویژه برنامه «یا ضامن آهو» میزبان کودکان و والدین آنها خواهد بود.

شهردار منطقه 3 با اشاره به طرح محور الگوی خدمت در خیابان ولیعصر (عج) گفت: این خیابان به فضایی امن و دلپذیر برای شهروندان تبدیل خواهد شد.

علی‌رغم اعلام خبر پیگیری وزیر رفاه درباره علت قطع مستمری 13000 نفر از مددجویان و معلولان بهزیستی در مردادماه، تاکنون هیچ مبلغی به حساب این افراد واریز نشده است و آنان همچنان در انتظار دریافت مستمری خود هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری ماجرای تخریب و قطع درختان "جنگل الیمالات" خبر داد.

رئیس سازمان غذا و دارو از پرداخت مطالبات سه ماه داروخانه‌های سرپایی خبر داد و گفت: 4500 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شد.

شهردار تهران مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری را تغییر داد.

طی حکمی از سوی رئیس جمهور، حسین افشین به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور منصوب شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 4 هزار و 414 ویزیت متخصصان طب ایرانی در ایام اربعین انجام شده است، گفت: بیشترین علت مراجعه پس از علائم اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های تنفسی، گوارشی و دریافت خدمات ماساژ بوده است.