شنبه 14 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

ساعت شروع به‌کار مجموعه‌های قضایی و ستادی قوه قضاییه از 17 شهریور به روال سابق آن یعنی از 7 صبح بازمی‌گردد.

آژانس محیط زیست اروپا (EEA) اخیراً داده‌های جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن، شهرهای اروپایی بر اساس آلودگی ناشی از ذرات معلق ریز (PM2.5) رتبه‌بندی شده‌اند.

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد احتمالاً زمین‌لرزه‌ها نقش مهمی در تولید قطعات بزرگ طلا در زمین ایفا می‌کنند.

مسئول گروه دختران انقلاب می‌گوید: خودم را به حاج قاسم رساندم و گفتم به نمایندگی از خانم‌ها آمدم تا بپرسم چرا نمی‌توانیم به سوریه برویم و از حرم حضرت زینب دفاع کنیم؟ حاج قاسم لبخند زد و گفت دخترم شما در همین تهران مدافع حریم و حجاب حضرت زینب باشید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پس از اتمام تحقیقات، کیفرخواست پرونده موسوم به طراوت نوین رضایت خودرو در دادسرای استان قزوین صادر شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از فعالیت 9 مرکز معاینه فنی در روز شهادت حضرت امام رضا (ع) در پایتخت خبر داد.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ضمن انتقاد از ارائه گزارش‌های مالی شهرداری تهران به شورا گفت: چنانچه گزارش‌ها به موقع به شورا ارائه نشود، بررسی آن در صحن شورا شبیه یک جوک خواهد بود.

وزیر ارتباطات به دعوت وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضای قزاقستان برای شرکت در اجلاس اسکاپ به آستانه سفر کرد.

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:

این روزها کمبود شدید برخی انواع انسولین، بسیاری از بیماران دیابتی را در داروخانه‌های سطح شهر سرگردان کرده است، اما علت چیست؟

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سؤال مطرح شده از سوی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن در پایخت گفت: شهردار تهران به‌زودی در صحن شورا حاضر و پاسخگوی سؤال مطرح شده خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پلتفرم هوشمندی که قرار است از نیمه دوم شهریورماه رونمایی شود، به رصد نرخ کرایه دریافتی تاکسیرانان از مسافران نیز می‌پردازد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از صدور 1800 شناسه ملی برای موکب‌داران خبر داد.

واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به شایعه انتخاب جایگزین زاکانی در شهرداری تهران گفت: این نوع شایعات با هدف ایجاد ناآرامی و تضعیف مدیریت شهری منتشر می‌شوند و کار فیک نیوزهاست.

منظومه ماهواره‌ای دونما با توانایی ارائه داده‌های بلادرنگ و دقیق از وضعیت‌های بحرانی، امکان پایش و ارزیابی سریع و به موقع حوادث را فراهم می‌آورد. این توانایی به مدیران بحران این امکان را می‌دهد تا به موقع و به‌درستی واکنش‌های لازم را نشان بدهد.

ChatGPT، محصول پرطرفدار شرکت OpenAI، با عبور از مرز 200 میلیون کاربر فعال هفتگی، یک بار دیگر قدرت خود را در دنیای هوش مصنوعی به رخ کشید. این در حالی است که تنها حدود 10 ماه پیش، این چت‌بات به مرز 100 میلیون کاربر رسیده بود.