یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

توسعه اقتصاد دانش بنیان، با شناسایی، توسعه و مدیریت دارائی‌های نامشهود و با تأکید بر علوم و فناوری‌های راهبردی سرعت می‌گیرد.

ایران در روند پیری جمعیت با شتابی روزافزون روبرو است، به‌طوری‌که در سال 2022، نسبت افراد بالای 60 سال در ایران از 10 درصد کل جمعیت فراتر رفته است در عین حال نرخ رشد جمعیت در ایران 0.7 است که کمترین نرخ در 25 سال گذشته است.

یبوست از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که ممکن است برخی افراد در هنگام روزه‌داری آن را تجربه کنند اما این عارضه گوارشی با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای به آسانی قابل برطرف شدن است.

داده‌های ناسا نشان می‌دهد که بالا آمدن آب دریاها در 30 سال به 9 سانتی‌متر رسیده است.

محققان دانشگاه صنعتی‌امیرکبیر روشی جدید برای تولید کاتالیست‌ها طراحی کردند که قابل رقابت با کاتالیست‌های موجود در بازار هستند.

روابط عمومی برج میلاد ضمن تغییر ساعت بازدید از این مجموعه اعلام کرد: بازدیدکنندگان این مجموعه در ساعات 11 الی 17 از تخفیف 50 درصدی هزینه خرید بلیت چهارطبقه برخوردار خواهند بود.

شهردار تهران بار دیگر بر احداث تراموا در پایتخت تاکید کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در حکمی «مدیر برنامه ملی میکروالکترونیک» را منصوب کرد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2023 در پارک فناوری پردیس، رویداد نکستیشن (ایستگاه آینده) با موضوع دگرگونی زندگی مردم متأثر از فناوری‌های جدید توسط هوش مصنوعی و حذف مشاغل فعلی برگزار می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیشترین دلیل تصادفات تهرانی‌ها را عنوان کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 2 میلیون و 400 هزار خدمت در پایگاه‌های این جمعیت به هموطنان در ایام نوروز 1402 خبر داد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه رکورد تولید سرم در کشور شکسته شده است، گفت: سرم در صدر داروهای تجویزی و مصرفی بیماران قرار دارد.

یک فناور ایرانی طرحی با عنوان "تولید نقاط کوانتومی فوق نورگسیل به منظور کاربردهای اپتیکی و بیولوژیکی" را ارائه کرده است که کاربردهایی نظیر تشخیص محل تومورهای سرطانی و استفاده در لیزرها، سنسورها و سلول‌های خورشیدی نیز دارد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اعلام کرد: با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت 1401 این مرکز از 20 فروردین آغاز خواهد شد.

استارت‌آپ "مزرعه" با سابقه پیش‌بینی موفق تولید و خرید تضمینی گندم در سال‌های 1400 و 1401، امسال نیز با استفاده از ابزارهای هوشمند در دسترس، پیش‌بینی خرید تضمینی گندم را در 4 سناریو ارائه داده است.

یک متخصص حیات وحش گفت: روباه شنی یک گوشتخوار کوچک جثه از خانواده سگ‌سانان و از تیره روباهان است که از روباه معمولی کوچک‌تر و وزن آن به 2 کیلوگرم می‌رسد.