یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه در محفل انس با قرآن کریم وصیت‌نامه یک محکوم که به جرم سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده است را برای قاریان ممتاز کشور قرائت کرد. او در زندان توفیق انس با قرآن را پیدا کرده و متحول شده بود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با تأکید بر خطر فرونشست برایخ طوط انتقال نفت و گاز گفت: بر اساس داده‌های موجود، برآورد شده است که حدود 11 هزار کیلومتر از طول لوله‌های انتقال گاز، در تلاقی با پهنه‌های فرونشستی هستند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: افزایش کرایه‌های اتوبوس مترو و تاکسی در سال جاری از اول اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر در خصوص تبلیغ جشنواره نوروزی شرط بندی در فضای مجازی خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را تشریح کرد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

عده‌ای از کارشناسان معتقدند که ایالات متحده آمریکا تبدیل به "کیسه بوکس زمین" از نظر فجایع آب‌وهوایی شده است! وقوع پیاپی گردبادها، طوفان شدید، سیل ناگهانی، خشکسالی‌ها، آتش‌سوزی‌های جنگلی، طوفان‌های یخ، طوفان‌های گردوغبار حکایت از این واقعیت دارد.

مدیرکل موزه‌ها از تغییر ساعت کاری موزه‌ها با پایان تعطیلات نوروزی و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیر‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی گفت: تخت جمشید با 261 هزار و 49 نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام (ره)، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

رئیس پلیس راهور از کاهش 22 درصدی جان باختگان تصادفات نوروزی خبر داد و گفت: 821 نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست دادند.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش 11 درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور در ایام تعطیلات نوروزی 1402 نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

چین اعلام کرد که تولید خودروهای پاک یا NEV‌ها نسبت به سال قبل 96.9 درصد افزایش یافته و به حدود 7.06 میلیون دستگاه در سال 2022 رسیده است که از این تعداد حدود 6.89 میلیون دستگاه NEV را فروخته است.

بیش از یک میلیون بازدید در ایام نوروز 1402 از کاخ موزه‌ها و موز‌ه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 33 درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: مصمم به تبدیل"هنرکارت" به مهم‌ترین شناسه هویتی، معیشتی و بهره‌مندی از مزایای ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سراسر کشور هستیم.

برنامه بازدید دانشجویان دکتری مهندسی نفت و انرژی از فاز 14 عسلویه به همت بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

ستاد حقوق بشر گزارش تبعیض، نابرابری و خشونت علیه زنان در استرالیا را منتشر کرد که شامل آمار رسمی و فاجعه‌باری از وضعیت زنان در این کشور مدعی حقوق بشر است.