یک‌شنبه 8 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین مهلت شش ماهه‌ای برای اصلاح وضعیت و ارتقا ایمنی و یا از رده خارج کردن اتوبوس‌های غیراستاندارد خبر داد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

50 هزار زوج نابارور با تجاری‌سازی یک محصول دانش‌بنیان صاحب فرزند شدند.

معاون میراث فرهنگی از ارسال پرونده میراث فرهنگی ناملموس "تولید سنتی گلاب و سنت‌های اجتماعی و فرهنگی وابسته به آن" از سوی ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی ناملموس به یونسکو خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که حدود 17.5 درصد از جمعیت بزرگسال، تقریباً یک نفر از هر 6 نفر در سراسر جهان، ناباروری را تجربه می‌کنند.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی، سه فراخوان مشترک در همکاری با نهادهای بین‌المللی را برای سال 1402 منتشر کرد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ژن‌درمانی و بحث‌های سلول مولکولی و استفاده از سلول‌های حیوانات مختلف در حیات وحش برای تکثیر آنها، موضوعی است که در "حفاظت" مغفول مانده و از ارکان اصلی حفاظت در خارج از محدوده‌های اسارتی است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی نخستین سازمانی بود که در حوزه‌های سلول‌های بنیادی و ژن درمانی اقدام کرد آن هم در زمانی که بسیاری از سازمان‌ها این موضوعات را قبول نداشتند!

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیک ایران از نمونه‌برداری از گونه‌های در حال انقراض شامل "پلنگ، یوزپلنگ و خرس سیاه" با همکاری راهبردی سازمان محیط زیست خبر داد که این بافت‌ها برای ایجاد سلول‌های مختلف وارد شرایط آزمایشگاهی شده است.

2 مرد جوان که به شیشه اعتیاد دارند به جرم سرقت خودرو دستگیر شدند.

مدیرکل دفتر موزه ملی، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: در سال 1401 دوبرابر سال 1400 جمع‌آوری و بانک نمونه زیستی در بانک‌های نمونه زیستی را داشتیم.

طرح "تذکر لسانی حجاب" در مترو تهران از امروز آغاز شد.

شغل من تأمین تجهیزات مربوط به ویلا و استخر و همچنین ایجاد فضای سبز در ویلاهای تهران و شهرهای شمال ایران است که 2 روز قبل مردی با من تماس گرفت و...

توافقنامه راه‌اندازی بانک سلولی گونه‌های جانوری در معرض تهدید با انتخاب 26 گونه در حیات وحش توسط جهاد دانشگاهی و سازمان محیط زیست به امضا رسید.

نفخ یکی از مشکلات شایع گوارشی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند؛ نفخ و دل‌درد برای روزه‌داران آزاردهنده است اما با رعایت برخی نکات ساده تغذیه‌ای می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.