دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان گفت: در دوره چهارم فعالیت‌های بنیاد، مطالبه‌گری بنیاد از دستگاه‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌ها به منظور به‌کارگیری صاحبان استعداد‌های برتر و نخبگان برای حکمرانی نخبگان و سرآمدی آنان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

پس از خروج قطار از ریل در ایالت اوهایو آمریکا کاربران در رسانه‌های اجتماعی شروع به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از یک ابر سیاه بر فراز شهر کرده و ابراز نگرانی کردند که این فاجعه تبدیل به چرنوبیل جدید شود.

شهردار تهران از برنامه‌ریزی جهت افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی، فرهنگی و... تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها افتتاح 5 ایستگاه مترو تا پایان سال است.

با حضور شهردار تهران آیین بهره‌برداری و عملیات احداث هفت پروژه فرهنگی ورزشی در منطقه 7 برگزار شد.

دیوان عالی کشور اعلام کرد: در مواردی مانند ماده 654 قانون مجازات اسلامی که فاصله بین حداقل و حداکثر مجازات بیش از سه درجه است و جرم از جرایم درجه 4 محسوب می‌شود، عملا امکان اعمال مقررات ماده 37 قانون مجازات اسلامی وجود ندارد.

امروز قوه قضائیه اعلام کرد که دادگاه حکم بدوی خود در پرونده جمشید شارمهد را صادر کرده و بر اساس آن، سرکرده گروهک تروریستی "تندر" به اعدام محکوم شده است.

معاون سرآمدان نخبگان گفت: هدف‌گذاری و اولویت اول این معاونت موضوع اشتغال نخبگان است که 4 خط ویژه شامل جذب هیئت علمی، جذب در بخش خصوصی، کمک به راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه و چهارمین برنامه اشتغال نخبگان، جذب و اشتغال در دستگاه‌های دولتی است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از واریز مستمری تکمیلی به حساب مددجویان زلزله‌زده آذربایجان غربی خبر داد.

باستان‌شناسان بقایای یک کاخ سلطنتی منصوب به "ارباب پادشاهان سومری" را در منطقه گیرسو، واقع در جنوب عراق را کشف کردند. کارشناسان قدمت این کاخ را 4500 سال تخمین زده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف قاچاق مواد اولیه تولید دارو خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 300 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی به اعدام محکوم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از افتتاح رسمی بیمارستان شهدای تجریش در هفته آینده خبر داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت گفت: فردی که برادر خود را با شلیک گلوله مصدوم کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

رئیس گروه سلامت کار معاونت امور بهداشتی دانشگاه به مردم توصیه کرد که با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مانع بروز حوادث و آسیب‌های ناشی از خانه‌تکانی شوند.

نظارت بر قرارداد سرویس مدارس و بازگشت هزینه به ازای روزهای تعطیل موضوعی است که وزارت آموزش و پرورش و تاکسیرانی آن را بر عهده نمی‌گیرند اما طبق آیین‌نامه سرویس مدارس، آموزش‌وپرورش و شهرداری‌ها در این باره مسئولیت دارند.