دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره برداری از دو پروژه راهگشای عمرانی در جنوب شرق پایتخت در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از صرفه‌جویی ارزی بالای زیست‌فناوری برای کشور گفت و تأکید کرد: فقط در حوزه دارو توانستیم صرفه‌جویی ارزی 1.8 میلیارد دلاری را ثبت کنیم.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد از روز دوشنبه 8 اسفند قابل دریافت است.

رئیس انجمن سرطان‌های زنان گفت: مصرف قلیان، سیگار و مشروبات الکلی خطر ابتلا به سرطان "دهانه رحم" را افزایش می‌دهد.

نخستین واکسن کووید 19 مبتنی بر mRNA ایرانی که در شرکتی دانش بنیان به تولید رسیده است با موافقت سازمان غذا و دارو به مرحله کارآزمایی بالینی رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که طبق اطلاعاتی که تاکنون حاصل شده مسمومیت دانش‌آموزان از نوع غیرحاد بوده و عوارض آن پایدار نیست، گفت: اگر در استان‌های دیگر نیز مواردی از مسمومیت یافت شود؛ ساز و کارهای بررسی علت مسمومیت اتخاذ می‌شود.

5 زن و مرد مسلح در اقدامی هولناک به قصد سرقت وارد خانه‌ای در ولنجک شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ایجاد یک مرکز 24 ساعته برای مبارزه با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: از روز گذشته تاکنون 660 معتاد متجاهر جمع‌آوری و به کمپ‌ها معرفی شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی از کاهش 40 تا 50 درصدی نرخ بلیت هواپیما به مقصد ترکیه خبر داد و گفت: هرچند که پیش‌بینی می‌شد زلزله اخیر ترکیه تأثیری بر میزان سفر ایرانیان به این کشور نداشته باشد، اما در واقعیت شاهد کاهش شدید آن هستیم.

معاون وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: تا پایان امسال بیش از 100 زندانی ایرانی در کشورهای مختلف را به ایران بازمی‌گردانیم.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه 98 درصد نسخ ارسالی به سازمان بیمه سلامت ایران به صورت الکترونیکی است؛ از راه‌اندازی نسخه جدید برنامه نسخ الکترونیک و رفع مشکلات نسخه‌نویسی خبر داد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از مکاتبه شهرداری تهران با دولت به منظور واگذاری مدیریت ساماندهی کودکان کار و خیابانی خبر داد.

دیوان عالی کشور اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد.

در دهه اول اسفندماه سال جاری، 15 دستگاه آسانسور دیگر در خط 7 مترو تهران وارد مدار استفاده عمومی قرار می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه در مولدسازی و فروش املاک مازاد فقط اموال دولتی فروخته می‌شود، گفت: یک مدرسه در میدان ونک وجود دارد که سال‌ها بلا استفاده و رها شده است که فروش آن منجر به ساخت 50 مدرسه در تهران می‌شود.