دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با اعلام خبر افتتاح رسمی پروژه عظیم آبرسانی به دریاچه ارومیه، بذر شادی در دل‌های مردم خطه آذربایجان‌غربی و دیگر استان‌های همجوار که دچار آسیب‌های خشکسالی این دریاچه می‌شوند، کاشته شده و امیدها برای نجات دریاچه از وضعیت فعلی افزایش یافته است.

با توجه به کاهش 50درصدی میزان بارش‌ها در ایتالیا، شهر توریستی و معروف "ونیز" که همواره در سال‌های گذشته با مشکل سیل و بالاآمدن آب درگیر بود، هم‌اکنون به‌دلیل وقوع خشکسالی بی‌سابقه، خشک شده است و ورود گردشگران به این شهر را محدود کرده است!

بر اساس نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره بار اعلام شد.

سامانه پایش حرکات پوسته زمین توسط متخصصان کشورمان طراحی و در اختیار کاربران دولتی و خصوصی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد مدیریت بحران خبر داد و گفت: کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای برای روز جمعه پنجم اسفندماه، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات را جدی بگیرند و از صعود خودداری کنند.

شهردار تهران گفت: تا پایان امسال بخشی از ایستگاه‌های مترو به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاءالله در سال آینده نیز 13 ایستگاه افتتاح می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: اعتقاد داریم که مشارکت شهروندان بنیاد پیشرفت پایدار شهر است و سبب کاهش هزینه‌ها و انتخاب درست اولویت‌ها می‌شود.

شهردار منطقه 6 از احداث جایگاه سوخت کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی در سطح منطقه خبر داد.

معاون گردشگری گفت: ایفای نقش نظارتی به معنی ایجاد دغدغه برای فعالین حوزه گردشگری نیست. ادارات کل استانی با فعالین حوزه گردشگری و سازمان ملی استاندارد هماهنگی داشته باشند تا در قالب کارگروه نظارت‌ها انجام گیرد و دغدغه‌ها در برخی استان‌ها رفع شود.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: براساس دستور رئیس‌جمهور به عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، علاوه بر نخبگان حوزه علوم آکادمیک که سال‌ها از سوی بنیاد مورد حمایت قرار گرفته‌اند، حمایت و پشتیبانی از نخبگان حوزه هنر و رسانه را آغاز کرده‌ایم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با سفیر دانمارک در تهران، خواستار بازگرداندن کودک ایرانی به والدینش شد.

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی در نخستین نشست "کتاب‌موزه" که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد، حمایت این اداره‌کل از تألیف، ترجمه و چاپ کتاب با موضوع موزه و موزه‌داری را اعلام کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: امروز مدیریت زندانبانی ما از درجه و اعتبار مناسبی برخوردار است؛ زیرا نگاه ما به زندان و زندانبانی کاملاً انسانی و اسلامی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شاخص زمانی دسترسی به مسکن حدود 70 سال است و قیمت مسکن طی دو سال از متری 25 میلیون تومان به متری 54 میلیون تومان رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره برداری از دو پروژه راهگشای عمرانی در جنوب شرق پایتخت در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از صرفه‌جویی ارزی بالای زیست‌فناوری برای کشور گفت و تأکید کرد: فقط در حوزه دارو توانستیم صرفه‌جویی ارزی 1.8 میلیارد دلاری را ثبت کنیم.