دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم در پاسخ به درخواست آموزش و پرورش برای پذیرش نیمه متمرکز دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد: زمان ثبت‌نام کنکور، گزینه علاقه به تحصیل در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان به شکل نیمه‌متمرکز برای داوطلبان لحاظ شود.

برای جلوگیری از افزایش دمای جهانی بیش از 1.5 درجه سانتی‌گراد، باید در مرحله اول سوزاندن زغال سنگ را کاهش داد.

استان تهران 61.9 درصد از کل فروش محصولات نانو را در سال 1400 به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های اصفهان و البرز قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص سقوط بهمن درمناطق مستعد هشدار داد و گفت: توصیه اکید و مداوم مدیریت بحران عدم فعالیت کوهنوردی توسط کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: 65 درصد از نیاز کشور در زمینه ایمپلنت‌های تیتانیومی توسط فناوران این شرکت در پارک فناوری پردیس رفع شده است.

وزیر دادگستری گفت: اگر سازمان بازرگانی و تنظیم بازار راه‌اندازی نشود، گشت‌های مشترک نظارت بر بازار ایام نوروز به‌زودی فعال می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 240 نفر از سارقان در طرح تشدید مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد و گفت: 51 باند سرقت شناسایی و منهدم شدند.

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برنامه جدید شهرداری تهران مدیریت پسماند در قالب چهار پهنه شهری با هدف کاهش انتقال و دفن پسماندها در سایت آرادکوه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از توزیع گوشت گرم تنظیم بازاری وارداتی وزارت جهاد کشاورزی در سطح میادین میوه و تره‌بار با قیمت هر کیلوگرم 235 هزار تومان خبر داد.

شهردار منطقه 18 تهران گفت: اقبال عمومی برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون ماده 5 در منطقه 18، در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل 117 درصد رشد داشته است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور را منتشر کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در دانشگاه علم و صنعت گفت: سازمان بازرسی در زمینه کمک به بخش صنعت کشور پای کار است و با ترک فعل‌ها در این باره قاطعانه برخورد می‌کند.

مولدسازی املاک آموزش و پرورش ممکن است با این معضل همراه باشد که مدارس دارای موقعیت تجاری به بهانه اینکه ظرفیت خالی ندارند، دانش‌آموز کمتری ثبت نام کنند و بعد از چند سال بگویند دانش‌آموز وجود ندارد بنابراین فعالیت مدرسه توجیه ندارد.

مدیرکل موزه‌ها با اشاره به بازدید بیش از 18 میلیون نفر از موزه‌های وزارتخانه میراث و گردشگری از ابتدای سال 1401 تاکنون گفت: مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد 3 میلیون و 121 هزار نفر - بازدید، پربازدیدترین موزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دس

هوای امروز پایتخت در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

برای اکثر افرادی که موعد خدمت سربازیشان می‌رسد این سوال به وجود می‌آید که باید چه وسایلی را با خود به همراه داشته باشند.