دوشنبه 9 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم با سونامی دروغ رسانه های غرب و غفلت رسانه‌ها و مسئولان از جهاد تبیین، بی‌دفاع و با پدیده وارونگی افکار عمومی و ناامیدی مبتلا شده است.

دو شکارچی غیرمجاز با تیراندازی مستقیم به محیط‌بانان پارک ملی پابند در نکا، یکی از محیط‌بانان را از ناحیه دست و پا مجروح کرد.

دامپزشک "آذر" و "توران" در رابطه با دلیل نگهداری توله‌یوزها روی پشت‌بام توضیحاتی را ارائه کرد.

هوای امروز پایتخت در شرایط "قابل قبول" قرار دارد.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال زیاد سقوط بهمن در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان تهران از مسدود بودن مسیرهای ورودی مبادی کوهستان خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای سوری خود از تلاش برای افزایش کمک‌های بین‌المللی به مردم زلزله‌زده سوریه خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن عیادت از دانش‌آموزان بستری در بیمارستان شهید بهشتی گفت: تیمی ویژه در تهران برای پیگیری مسئله دانش‌آموزان قم تشکیل شده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقابله با سرقت از مطالبات جدی مردم است، گفت: پلیس در تحقق این مطالبه و برخورد با سارقان قاطعانه برخورد می‌کند.

در بودجه سال 1402 وضعیت برنامه‌های مرتبط با عدالت آموزشی همچون سرانه دانش‌آموزی، ایاب و ذهاب مناطق محروم و... مشخص نیست و رصد بودجه از حیث عدالت دشوار است.

سخنگوی شهرداری تهران درباره جزییات پویش امیدوافتخار گفت: هفته آینده به عنوان سومین هفته‌ای که پویش امیدوافتخار به صورت روزانه برگزار می‌شود، بسته‌های افتتاحی در مناطق 4،7،18،19و21 با حضور شهردار تهران و معاونین شهردار به سرانجام می‌رسد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود 6 میلیون نفر تبعه خارجی غیرقانونی در ایران، بر لزوم حمایت سازمان بهداشت جهانی از ایران برای ارائه خدمات سلامت‌محور به اتباع خارجی تاکید کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طرح دارویار نه تنها پرداخت از جیب را افزایش نداد بلکه در برخی اقلام دارویی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم نیز هستیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای کمیسیون متبوعش با افزایش 50 درصدی وام ازدواج در سال آینده خبر داد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوج‌های زیر 23 سال، 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: پایان این هفته زمان مناسبی برای سفرهای بین شهری نیست چرا که بارندگی‌ها و استمرار برودت هوا باعث افزایش لغزندگی سطح جاده‌ها خصوصا در معابر کوهستانی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دلیل اصلی خرابی‌های گسترده در شهرستان خوی را ساخت‌و‌سازهای بدون مجوز و مهندسی ناظر عنوان کرد و گفت: باید روی ساخت و ساز نظارت کافی داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تامین مسکن برای بازنشستگان این صندوق خبر داد.