چهارشنبه 11 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: علی‌رغم اینکه شورای عالی فضای مجازی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با فضای مجازی دارد اما در عمل رها شده است.

وزارت آموزش وپرورش در اطلاعیه اخیر خود برای تغییر شاخص تعطیلی مدارس در شرایط آلودگی هوا، ایران را با چین، هند و پاکستان که جزء آلوده‌ترین شهرهای جهان هستند مقایسه کرده است! شهرهای دهلی، کراچی پاکستان و "چینگ" چین شاخص‌های بالای 300 داشته‌اند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: با وضعیت بودجه فعلی مدیریت قوه قضائیه بسیار دشوار است و انتظار ما از دولت و مجلس اختصاص همان مبالغی است که در قانون تعیین شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر دستگاه قضائی مقتدر و صحیح‌العمل باشد از بسیاری از اعوجاج‌ها جلوگیری می‌کند و چنانچه در اینجا آسیب به وقوع بپیوندد، بسیاری از نقاط دیگر نیز آسیب می‌بینند.

شهردار منطقه 18 گفت: برابر ضوابط شهرسازی بیش از 23 هزار متر مربع از ابنیه‌های اعیانی غیرمجاز واقع در اراضی زراعی را تخریب و به حالت اولیه بازگردانده شدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مهم‌ترین مشکلات در محدوده بافت‌های فرسوده پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی است همچنین در حاشیه شهرها به ساخت مدارس جدید نیاز داریم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه خانواده‌ها نسبت به انجام ورزش های سنگین توسط دانش‌آموزان در روزهای آلودگی هوا گفت: مدارس در روزهای آلوده از انجام ورزش به ویژه ورزش‌های سنگین در فضای باز خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از راه‌اندازی نرم‌افزار کاربردی جامع جمع‌آوری پسماند خشک، اجرای طرح تحول در نحوه رفت و روب معابر و بزرگراه‌ها، اجرای ویژه طرح مبارزه با جانوران موذی (موش) و همچنین عملیات زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌ها را اعلام کرد.

موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در 9 استان بالاتر از میانگین کشوری است و سه استان رکورددار بیشترین بستری‌های کرونایی در کشور هستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده که 2.9 درصد بودجه برای قوه قضائیه است؛ اما تاکنون این مقدار در هیچ دولتی تامین نشده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برملا شدن اختلاس یک شرکت دولتی که مدیران سابق این شرکت برای مخفی نگه داشتن این اختلاس از اراذل و اوباش کمک گرفته بودند، خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعطیلی مدارس در شاخص‌های زیر 200 که در ایران اعمال می‌شود، در سایر کشورهای دنیا رایج نیست.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: 9000 میلیارد تومان ارزش املاک بازپس گرفته شده در این دوره از مدیریت شهری پایتخت است.

دانشمندان در حال ساخت رصدخانه KM3NeT در زیر سطح دریای مدیترانه هستند تا نوترینو‌های فوق پرانرژی را که از کهکشان‌های دورآمده را شناسایی کنند. این تلسکوپ بعد از اتمام، شامل صدها هزار آشکارساز کروی خواهد بود.

یک کارشناس محیط زیست درخصوص افزایش جمعیت شهرک‌ها در حاشیه تهران با توجه به کمبود آب، نرخ فرونشست و آلودگی هوا در این مناطق هشدار داد.