شنبه 12 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت تا پایان سالجاری، رابطه تجاری ایران و چین به بیش از 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1809 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 24 سنت معادل 0.30 درصد کاهش به 80 دلار و 44 سنت رسید.

مجموع معاملات انجام شده در سامانه نیما در روز جاری به معادل 150 میلیون دلار رسید.

بخشنامه سازمان امور مالیاتی در مورد بخشودگی مالیاتی تولیدکنندگان و مشوق های حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال ابلاغ شد.

با توجه به وظایف سازمان امور مالیاتی، ارتقا جایگاه این سازمان مورد تاکید قرار گرفته است، ضمن اینکه براساس متن طرح مالیات برعایدی همه مردم مودی بالقوه هستند و اینگونه نیست که متمرکز بر یک درصد جامعه باشد.

معاون وزیر اقتصاد ضمن تشریح تفاهم نامه ای که امروز میان هیئت چینی و ایرانی در راستای عملیاتی شدن قرارداد 25 ساله میان ایران و چین امضا شد، این اقدام را نخستین گام در راستای سند همکاری بلند مدت دو کشور دانست.

همیشه افرادی که اصلا سروکاری با خرید ارز برای نوسانگیری و سرمایه گذاری ندارند، وقتی از میدان فردوسی عبور می‌کنند، فارغ از هر گرایشی می پرسند که آیا راه حلی برای جمع کردن بساط دلالی و بازاری رسمی برای سرمایه گذاری ارز نمی‌تواند وجود داشته باشد؟

انجمن جوجه یک روزه با ارسال نامه ای به اعضای خود هشدار داد که برای رعایت وجهه اجتماعی و اخلاقی از معدوم سازی جوجه یک روزه جدا خودداری کنند.

درحالی فقط 15 درصد ظرفیت مخازن سدهای تهران، آب در سدهای 5‌گانه ذخیره شده که میزان ذخایر فعلی، در مقایسه با ذخایر آبی سدهای تهران در سال‌های نرمال در پایان آذرماه، 366 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی در 8 ماهه نخست امسال مجموعا 361 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته است.

رئیس سازمان فضایی ایران و رئیس آژانس فضایی روسیه بر عزم دو کشور برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها در حوزه فضایی تاکید کردند.

مدیر بهره برداری سد نم رود با اعلام اینکه میزان بارش‌ها در تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 31.1 میلی متر بوده، میزان بارش اخیر در تهران را 17 میلی متر اعلام کرد.

وزیرکارگفت: اگر بتوانیم نفت خام را به محصول تبدیل کنیم، با کمترین زحمت می‌توانیم تأمین‌کننده برای کشورهای همسایه باشیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از اشتراک توانمندی ها و توسعه تعاملات بین ایران و روسیه خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی تکمیل کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است.