دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در 23 ماه گذشته بیش از 40 مجله علمی تحت نمایه بین المللی درآمده است که از این تعداد 11 عنوان مجله فارسی بوده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متأسفانه مشکل اسناد قولنامه‌ای معضلی است که در حال حاضر منشاء بسیاری از فسادهای پیچیده مانند پولشویی‌ها و زمین خواری‌های گسترده در کشور، همین معاملات غیر رسمی و به وسیله قولنامه‌ها بوده است.

سامانه بومی سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی (اکدیس) به همت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

رئیس مجلس در اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: اندیشمندان، پژوهشگران ما در عرصه علوم انسانی و نهاد علم تنها مسیر حل مسائل و مشکلات امروز کشور هستند.

با وجود مصوبات لازم از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد خانه ملی گفت وگو چگونگی ایجاد این بستر هنوز با ابهاماتی روبرو است.

طرح ملی ضیافت ایثار در دو بخش برادران از 19 تیرماه و برادران از 19 تیرماه 1402 آغاز می‌شود.

توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی به میزبانی این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشگاه باید به گونه‌ای دانشجو را تربیت کند که بتواند از دانش خود اشتغال ایجاد کند، گفت: بستر حفظ نخبگان در جامعه را فراهم نکردیم.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان با استفاده از ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیر فوق‌العاده اشتغال معلمان اعزام به خارج کشور شدند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران و عراق می توانند با همکاری و مشارکت یکدیگر نسبت به احداث خط تولید دارو و صادرات به کشورهای اسلامی اقدام کنند و در منطقه پیشگام باشند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در پیامی به حاج حسین شریعتمداری درگذشت خواهر ایشان را تسلیت گفت.

نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیأت نظارت بر مطبوعات درگذشت خواهر حسین شریعتمداری را تسلیت گفت.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مرجعیت علمی کشور در تمام رشته‌ها و افتخارات کسب شده در این زمینه، بر اهمیت ایجاد احساس امنیت شغلی برای جوانان در شرف فارغ‌التحصیلی تاکید کرد.

رئیس جمهور بر ضرورت پاسخگویی سریع، اثرگذار و مستدل دستگاه‌ها به شبهاتی که در مورد حوزه‌های تخصصی دولت مطرح می‌شود، تاکید و وزرا را مکلف کرد نسبت به ابهامات مطرح شده در کمترین زمان ممکن پاسخ دهند.

قاتلان بسیجی شهید سجاد امیری که در حال فرار از کشور بودند پیش از ورود به ترکیه در یکی از مرزهای آذربایجان غربی دستگیر شدند.

علی اکبر ولایتی درگذشت همشیره حسین شریعتمداری را تسلیت گفت.