سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

امیر آشتیانی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و جنگهای اخیر محیط پیرامونی و فناوری‌های مورد استفاده در این جنگها، بر نقش برجسته سازمان صنایع دفاع در تجهیز و پر کردن دست نیروهای مسلح کشور به تجهیزات رزم زمینی تاکید کرد.

رئیس جمهور روابط ایران و الجزایر را ارتباط دو کشور دوست، برادر و مسلمان دانست که می‌تواند مبتنی بر مواضع نزدیک و همسوی منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف، در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت مادر بزرگوار شهیدان والامقام سید علی‌اکبر و سید حسین سجادی و مادر همسر شهید والامقام محمد صالحی را به مردم شهید پرور استان مرکزی و به ویژه خانواده محترم آن مرحومه تسلیت گفت.

احمد وحیدی با همتای عراقی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، جلسه نوبت صبح امروز این کمیسیون درباره لایحه برنامه با حضور مسئولانی دولتی را تشریح کرد و گفت در جلسه نوبت عصر امروز کلیات لایحه به رأی گذاشته خواهد شد.

همزمان با نخستین کنفرانس چین‌شناسان جهان استاد دانشگاه تهران عضو هیئت امنای مرکز جهانی چین‌شناسی شد.

رئیس جمهور به بانک مرکزی دستور داد ظرف یک هفته آینده مشکل آن دسته از متقاضیانی که موفق به دریافت تسهیلات ساخت مسکن نشده‌اند را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کند.

مولوی عبدالحمید پس از حادثه 8 مهر 1401 زاهدان که منجر به شهادت تعدادی از نمازگزاران شد، بلندگوهای مسجد مکی را با فرکانس‌های هدایت‌شده از کانون‌های ضدانقلاب همسو کرد و در همراهی با این جریان، حتی بسیاری از فتاوا و گفته‌های پیشین خود را هم فراموش کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جهاد دانشگاهی بدلیل داشتن دو ویژگی مهم یعنی وابستگی دولتی و برخورداری از زیست‌بوم دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال و نقطه وصل دانشگاه و صنعت باشد.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جذب اعضای هیأت علمی وابسته در این دانشگاه خبر داد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طرح دیپلماسی اقتصادی در مجلس داد و جزئیاتی از این طرح را تشریح کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد، گفت: به پاس زنده نگهداشتن واقعه 19 تیرماه برنامه رژه هوایی و زمینی یگان‌های هوانیروز در قم برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از آغاز بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه حذف معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان که در قانون جهش تولید دانش بنیان وضع شده اند و در برنامه هفتم بندی برای حذف آنها آمده است را نمی دهیم.

رئیس دانشگاه تهران با استقبال از تقاضای ادامه تحصیل برادران حشدالشعبی در دانشگاه تهران، تاکید کرد: استانداردهای علمی را درباره دوستان‌مان در حشدالشعبی بیشتر از دیگر دانشجویان خارجی اعمال می‌کنیم زیرا هدف ما ارتقای توانمندی تخصصی مجاهدین مسلمان است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی بخش آب در لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخت.