سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه رئیس کمسیون اصل نود هفته آینده در جلسه علنی انتخاب می‌شود، توضیحاتی درباره روند انتخابات هیئت رئیسه این کمیسیون ارائه کرد.

سرلشکر سلامی در پیامی در گذشت حاجیه خانم نصرت همراهی، مادر شهید دقایقی فرمانده حماسه ساز لشکر 9 بدر را تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور در مراسم جشن عید غدیر تهران شرکت کرد.

سازمان بسیج اساتید در محکومیت قرآن‌سوزی با هشدار به دولت سوئد در خصوص اعمال افراطی و شیطنت‌آمیز، از سازمان ملل و شخص دبیرکل خواست سکوت تأییدآمیز خود را بشکنند.

عضو کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نامه‌ای به دبیر کل این اتحادیه خواستار شد که هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنین در دستورکار نشست پیش روی کمیته اجرایی این اتحادیه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، بحمدلله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی یک سیاست متوازن، بدون آنکه به شرق یا غرب وابسته باشیم، پیش برد و در این زمینه کاملا مستقل عمل کردیم.

فرمانده کل سپاه گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) 16 بیمارستان مجهز جدید را در سطح کشور می‌سازد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: چراغ سبز مجمع تشخیص به طرح مجلس جهت واردات خودروی کارکرده انحصار بازار خودرو را خواهد شکست.

رئیس جمهور گفت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و همچنین تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.

گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در پیامی ضمن محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنین و کرانه باختری از رئیس سازمان ملل خواست تا به سکوت و انفعال این سازمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

متن طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز منتشر شد.

نماینده ملایر از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در مجلس از 2 هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است که این طرح تفحص پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اعلام وصول و روند بررسی آن آغاز شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابهامات، اشکالات و نواقص موجود در طرح «انتخابات تناسبی در تهران»، اتخاذ تصمیم در مورد آن را به بررسی بیشتر در کمیسیون تخصصی مجمع موکول کرد.

انتشار خبر تخفیف حکم توماج صالحی از اعدام به حبس، واکنش‌های جالبی در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌دنبال داشت که در تسنیم می‌خوانید.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: دشمن برای سال 1402 بی‌ثبات‌سازی را در داخل و انزوا را در خارج پیش‌بینی کرده است.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه توقیف نفتکش انگلیسی ابعاد پنهانی دارد، گفت: زمانی که در این عملیات ناو آمریکایی قصد ورود به آب‌های ما را داشت، به آنها اعلام کردیم اگر یک وجب به سمت ما بیایی سیبل موشکهای ما خواهید شد.