یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان مدیریت بازار کالا و خدمات مورد نیاز مردم را به پایش مستمر و دقیق‌تر وضعیت فعلی و آتی بازار فراخواند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره عملیات موفقیت آمیز و غرور آفرین توقیف نفتکش انگلیسی در 28 تیرماه 98گفت: آموزش و پرورش می‌تواند این موضوع مهم را در کتب درسی دانش آموزان طرح ریزی و جانمایی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اظهارنظرات نمایندگان مبنی بر برکناری احتمالی وزیر ورزش، گفت: این اظهارنظرهایی است که نمایندگان مطرح می‌کنند ولی مسئله خاصی مطرح نشده است.

سخنگوی دولت گفت: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها پیش‌بینی شده بود و نظرات دستگاه‌های مربوطه اخذ و آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید و دولت قصد تغییر در آن را ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: زمانی که برخی از مسئولان کشور از وی‌پی‌ان‌های پولی استفاده می‌کنند نمی‌توان انتظار داشت که عزمی جدی در حاکمیت برای ساماندهی مسئله وی‌پی‌ان‌ها به وجود بیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: ما الان در وزارت فرهنگ 4 خبرگزاری داریم که کار تجمیع آنها آغاز شده؛ ما دنبال کم کردن رسانه‌ها نیستیم بلکه به دنبال نزدیک کردن این خبرگزاری‌ها به سطح استاندارهای حرفه‌ای هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در واکنش به حکم دیوان عدالت اداری درباره میثم لطیفی گفت: دولت به احکام دستگاه قضایی پایبند است.

سردار سرلشکر سلامی در پیامی از همت و مجاهدت فرمانده و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در اجرای ابر پروژه راه اصلی پاتاوه - دهدشت قدردانی کرد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما اطلاعات مهم و محرمانه نداریم و یک سازمان خدماتی هستیم و هک نیز تنها به ارائه خدمات ضربه می‌زند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر عوائد حاصل از مولدسازی در اختیار توسعه دانشگاه‌ها قرار گیرد یک سرمایه‌گذاری اساسی برای آیندگان رقم می‌خورد.

شهردار تهران گفت: برای تسهیل سفر زوار اربعین تفاهماتی خوبی در حوزه ایمنی، سلامت، حمل و نقل، خدمات و موضوعات دیگر با مسئولان کشور عراق داشتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانسته‌ایم وضعیت زیان‌دهی واحد‌ها را اصلاح کنیم و امسال دانشگاه آزاد اسلامی پس از سال‌ها از زیان‌دهی خارج شده است.

معاون علمی رئیس جمهور از تشکیل کنسرسیوم هوایی بین المللی با سایر کشورها خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری گفت: میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به 127 میلیون لیتر در روز رسیده است در حالی که توان تولید بنزین در کشور 110 میلیون لیتر است و این یعنی اینکه سفرها در کشور رو به رونق هستند.

نماینده مجلس گفت: رای گیری بر روی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود و علی رغم تذکری که در زمان اعلام رای مبنی بر لزوم کسب دو سوم آرا نمایندگان برای تصویب این لایحه دادم، رئیس مجلس آن را وارد ندانست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حضور وزیر خارجه در نشست این کمیسیون گفت: وزیر خارجه ضمن اشاره به تماس تلفنی با همتای روسی‌اش، از تأکید بر مواضع ایران و لزوم جبران روسیه به جهت اتخاذ مواضع اخیر در شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.