یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور به سه کشور آفریقایی بازار‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی گشوده شد و شاید بتوان گفت آفریقا سرزمین فرصت‌های جدید است و دولت سیزدهم می‌کوشد این فرصت‌ها را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند.

سؤال نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از وزیر کار درباره انتصابات اخیر و مدیریت برخی زیر مجموعه‌های این وزارت خانه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امورخیریه موافقت کردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه سفر به استان آذربایجان شرقی از یگان‌های مختلف قرارگاه عاشورا نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از شما درخواست دارم که شبکه ملی اطلاعات را با اولویت پیش ببرید و با جدیت در دستور کار خود قرار دهید.

رئیس مجلس با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمان فر را دوباره به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر عدم تحقق تعهدات وزارت ارتباطات در 2 سال گذشته گفت: مردم از زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ناراضی هستند و شرکت مخابرات در ارائه خدمات به مردم دچار چالش اساسی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از صدهزار سایت و سرویس پرکاربرد را برای ای‌پی‌های ایران تحریم و ممنوع کردند لذا سازوکاری طراحی شده تا برنامه نویسان و نخبگان از این سرویس ها بدون فیلترشکن استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز اسامی 8 نماینده غایب و متاخر را قرائت کرد.

رسیدگی به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از نمایشگاه دستاوردهای فراجا آذربایجان شرقی بازدید کرد و گفت: اقدامات فراجا در تامین امنیت پایدار در مسیر پیشرفت است.

منوچهر متکی رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب گفت: ما بر اساس دستورالعمل انتخابات نمایندگان را برعهده شورای وحدت استان‌ها گذاشتیم و مواردی اگر به اشکالی برخورد، تهران به عنوان همراهی و همکاری می‌تواند موضوع را در دستورکار خودش قرار دهد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از اصرار مجدد این کمیسیون بر حذف ماده 53 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون متبوعش خبر داد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: این شورا از حدود 8 ماه گذشته، کارگروه نظارت و ارزیابی ایجاد کند تا به ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس بپردازد و مهمترین وظیفه آن این است که برای هر نماینده کارنامه‌ای از عملکرد او جمع آوری کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از اتمام رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.