یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: این شورا از حدود 8 ماه گذشته، کارگروه نظارت و ارزیابی ایجاد کند تا به ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس بپردازد و مهمترین وظیفه آن این است که برای هر نماینده کارنامه‌ای از عملکرد او جمع آوری کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از اتمام رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون متبوعش با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی شرایط اخیر بازار سرمایه خبر داد.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان و خانواده از حضور مشاوران امور بانوان و خانواده رؤسای دانشگاه‌ها در شورای عفاف و حجاب دانشگاه‌ها خبر داد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از پذیریش استعفای سجادی از وزارت ورزش تا دو هفته آینده خبر داد.

فرمانده کل سپاه گفت: همه پایگاه‌های مقاومت باید با تکیه بر مساجد فعال شود و تا آخر امسال همه 60 هزار پایگاه باید فعال شود و محله‌های اسلامی 50 درصد افزایش یابد.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس طرح تحول بیست دانشکده فناوری‌های نوین و تعدادی دانشکده نیاز محور در کشور تاسیس می‌شود همچنین ایجاد پانزده رشته تحصیلی ویژه بانوان خانه دار به تصویب رسیده است که به شکل غیرحضوری خواهند بود.

فرمانده کل سپاه گفت: موفقیت در جنگ جدید هم با مشارکت، همکاری و حضور همه مردم ممکن است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: رؤسای دانشگاه‌ها درخصوص بازسازی فضای دانشگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح از منطقه پدافند هوایی شمالغرب ارتش بازدید کرد.

وزیر علوم با اشاره به بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: روسای دانشگاه‌ها برای هزینه کرد 3 درصد بودجه فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون سردار رضاییان هیچ اشاره‌ای به بازگشت ماشین‌های معروف به ون‌های گشت ارشاد نکرد و تاکید داشت که تمرکز پلیس در حوزه نظارت بر اماکنی است که تبدیل به منشأ بی‌عفتی در سطح شهر شده‌اند.

مراسم سوگواری دهه اول محرم از روز چهارشنبه 28 تیرماه هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر 39 نماینده به وزیر تعاون در خصوص لزوم تقویت و افزایش پوشش بیمه تکمیلی کارکنان تأمین اجتماعی را قرائت کرد.

یک حقوقدان طی یادداشتی نوشت: مدت تصدی عضویت شورای نگهبان نیز یک امر نامرسوم در دنیا نیست و عموم کشورها به دلیل ذات و اقتضای کارکردهای شورای نگهبان و نهادهای دادرس اساسی همین رویه را دارند.

خاطرات اسدالله علم نشان می‌دهد که تفاهم‌نامه 1971 با شیخ شارجه درباره حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه، پس از اطمینان از عملیات واگذاری بحرین صورت گرفت.