یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: در حال حاضر تعداد 37 دانشگاه در سامانه نظام ایده ها و نیازها درخواست خود را در طرح استادمحوری ثبت کرده اند.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: به دنبال احیای جایگاه فرهنگ در مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گسترش زبان فارسی را یکی از مؤلفه‌های اقتدار سیاسی، دیپلماسی و نفوذ علمی کشور در سایر کشورها دانست و گفت: هر میزان که برای توسعه و گسترش زبان فارسی تلاش کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ضمن تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: در راستای شفافیت و جلوگیری از انحراف بودجه، اختصاص اعتبار نقدی به دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد و پرداخت نقدی فقط به ذینقع نهایی انجام می شود.

مرکز پژوهش های مجلس به منظور حفظ و نگهداشت نخبگان و متخصصان و بهره گیری از آنها در داخل و خارج از کشور، بیانیه سیاستی تدوین و منتشر کرد.

وزیر کشور ضمن قدردانی از اقدامات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فراجا همچون همیشه به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد تا به درخواست وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی، یکی از جلسات سران قوا با دستور کار اتخاذ تصمیماتی برای ساماندهی بازار سرمایه و ثبات‌بخشی به این بازار برگزار شود.

در جلسه‌ای به ریاست مخبر مقرر شد احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه برق هسته‌ای تا افق 1420 در دستورکار سازمان انرژی اتمی قرار گیرد و با اتخاذ تمهیدات لازم، احداث نیروگاه‌ها و نیز مهندسی و ساخت، با استفاده از ظرفیت داخلی و تعیین نقش هر دستگاه تدوین شود.

وزیر علوم گفت: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم شیطنت‌ها و بدخواهی‌های دشمنان ما، در میدان دادن و استفاده از ظرفیت و استعداد بانوان کشور ویژه عمل کرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه امکان سنجی و کارشناسی طرح یک میلیارد درخت پیچیدگی‌های خاصی دارد، گفت: مقرر شد سازمان جنگل‌ها برنامه‌ای جهت چگونگی اجرای این طرح و ابعاد و چشم انداز آن به کمیسیون ارائه کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ضمن قرائت گزارشی درباره استفاده از آب‌های غیرمتعارف در کشت محصولات کشاورزی گفت: بیش از 48 هزار هکتار از زمینهای زراعی زیر کشت محصولات کشاورزی است که با آبهای نامتعارف کشت می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 17 نفر از میان داوطلبان شبهه دار کنکورهای سال 1400 و ماقبل موفق به گذراندن آزمون مجدد شدند و در نهایت به ادامه تحصیل دانشگاه‌ها معرفی شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اینکه تصمیمات غیرکارشناسی دولت در بخش‌های مختلف بورس را دچار چالش کرده، بر ضرورت برگزاری نشستی ویژه با حضور وزرای اقتصادی دولت برای حل مشکل بازار سرمایه تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راهیابی متقلبان کنکور به دانشگاه‌ها یک موضوع سیاسی بود و می‌خواستند ناکارآمدی سیستم را نشان دهند و دانشگاه و کنکور را تلخ کنند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید با بیان اینکه این کمیسیون درباره برگزاری آزمون کانون وکلا جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد، گفت: برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است، باید با آن مقابله شود.