یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

وزیر علوم با اشاره به بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: روسای دانشگاه‌ها برای هزینه کرد 3 درصد بودجه فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون سردار رضاییان هیچ اشاره‌ای به بازگشت ماشین‌های معروف به ون‌های گشت ارشاد نکرد و تاکید داشت که تمرکز پلیس در حوزه نظارت بر اماکنی است که تبدیل به منشأ بی‌عفتی در سطح شهر شده‌اند.

مراسم سوگواری دهه اول محرم از روز چهارشنبه 28 تیرماه هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر 39 نماینده به وزیر تعاون در خصوص لزوم تقویت و افزایش پوشش بیمه تکمیلی کارکنان تأمین اجتماعی را قرائت کرد.

یک حقوقدان طی یادداشتی نوشت: مدت تصدی عضویت شورای نگهبان نیز یک امر نامرسوم در دنیا نیست و عموم کشورها به دلیل ذات و اقتضای کارکردهای شورای نگهبان و نهادهای دادرس اساسی همین رویه را دارند.

خاطرات اسدالله علم نشان می‌دهد که تفاهم‌نامه 1971 با شیخ شارجه درباره حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه، پس از اطمینان از عملیات واگذاری بحرین صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ابلاغ کرد.

در جلسه مشترک دادستان دیوان محاسبات با مسئولان دولتی مقرر شد سازمان تامین اجتماعی و مرکز بدهی‌ها و مطالبات دولت گزارش منتهی به پایان سال 1401 و تعهدات سازمان در سال 1402 و میزان سهم دولت را ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مدیران عامل مناطق آزاد و سایر مدیران اقتصادی کشور باید به‌دنبال ارتباط نزدیک با سرمایه‌گذاران باشند و به استقبال و پیشواز سرمایه‌گذاران بروند تا آنها آرامش فکری و اطمینان خاطر پیدا کنند.

یک کارشناس سیاسی نوشت: جوان دانشگاهی بخشی از مخاطبان دین و ظرفیت‌های تبلیغ دین است. بخشی از استعداد و توان فهم و حل مسئله در کشور. راهنمایی و همراهی با مردم تنها با قشر حوزوی ممکن نیست. حرکت باید سازماندهی شده و فراگیر باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم ملی والیبال جوانان جمهوری اسلامی ایران به مناسبت قهرمانی در جهان تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور خواستار بازنگری در سازوکار تعیین قیمت خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل 85 قانون اساسی مخالفت کردند.

ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین دانشجویی دانشگاه خوارزمی آغاز شد و دانشجویان متقاضی تا 15 مرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز نحوه محاسبه مالیات و عوارض مودیانی که میزان فروش سالانه آنها کمتر از نصاب تعیین شده وزارت اقتصاد است، با توجه به میزان فروش و ترکیب اقلام خریداری و ثبت شده در سامانه مودیان را تعیین کردند.