سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور محمدباقر قالیباف صبح فردا دوشنبه 19 تیرماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: کسانی که مدعی تخلف هزار نفر در آزمون سال گذشته و بازگشت به تحصیل ایشان هستند، کافی است فقط سند 3 نفر متخلف بازگشت به تحصیل را نشان دهند؛ این ادعا درست نیست.

رئیس جمهور در دیدارهای جداگانه با سفرای جدید فیلیپین، لیبی، بنگلادش و هند بر تلاش برای گسترش روابط فیمابین تاکید کرد.

سرلشکر سلامی در پیامی از آیت الله حاج شیخ صادق اوحدی (رضوان الله تعالی علیه) به عنوان عالمی اهل فضل، مبشر اخلاق حسنه، طبیبی نافذ و صاحب نفس، شاعر و ادیبی دردمند، فقیه و مجتهدی متواضع و خادم یاد کرد.

دومین همایش فصلی خانه احزاب ایران 22 تیرماه برگزار می‌شود و از هر حزب و تشکل دو نفر حضور خواهند داشت‌.

پرویز امینی و منصور کبکانیان در برنامه «شیوه» به بررسی شرایط عدالت آموزشی و ارائه آمار تکان‌دهنده از وضعیت دهک‌های پایین در عدم موفقیت در کنکور پرداختند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه تاکید کرد: تولید ناخالص داخلی 470 میلیارد دلار در سال 1400 بود که قرار است این عدد تا پایان برنامه هفتم 690 میلیارد دلار برسد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره استنکاف بانک ها از اجرای قانون جهش تولید مسکن پرداخت و گفت: بانک ها وام ساخت مسکن را به بهانه نداشتن اعتبار پرداخت نمی کنند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس از در خواست 50 نماینده برای در دستور قرار گرفتن مجدد طرح «حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از پلمب واحدهای صنعتی» در جلسات علنی مجلس خبر داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سامانه شبیه ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف اعم از هواپیماهای اف4، سوخو24 و سایر جنگنده‌ها در دانشگاه هوایی شهید ستاری ساخته و تحویل پایگاه‌ها شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کرد و در حاشیه این بازدید سامانه شبیه ساز جنگال میگ 29 عملیاتی شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در پیامی به حسین شریعتمداری در گذشت خواهر وی را تسلیت گفت.

رضا پهلوی روز 13 تیرماه مدعی شد که با گروهی از رهبران بخش صنایع، سرمایه‌گذری و کارآفرینان در جزیره نِکِر دیدار و گفت‌وگو کرده است اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد سفر وی به نیت دیگری صورت گرفته بود!

نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی هفته جاری و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به میزبانی کشورمان و با حضور 22 کشور برگزار می‌شود.

رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم برخلاف منافع مافیای دلالی در کشور قانون مالیات بر سوداگری را با شجاعت تصویب کرد و مالیات‌های سنگین و مضاعفی بر دلالی‌ها گذاشته شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از تصویب کلیات لایحه برنامه در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: از فردا اعضای کمیسیون وارد بررسی جزئیات این لایحه می‌شوند.